به گزارش هنرآنلاین، مصطفی مشایخی بیان کرد: شعر امام خمینی(ره)، کاریکاتور خلیج فارس، تعزیه در آیات قرآنی و تابلو فرش قرآنی این جشنواره ها را شامل می شوند.

وی ادامه داد: جشنواره خلیج فارس با مشارکت استان های مختلف و هنرمندان مطرح کشور در 30 رشته مختلف فرهنگی و هنری برگزار می شود که دبیری رشته کاریکاتور آن به استان مرکزی واگذار شده است.

وی عنوان کرد: در جشنواره تابلو فرش قرآنی نیز، نمایشگاه زنده بافت تابلو فرش، تقدیر از هنرمندان برتر و چاپ کتاب آثار برگزیده انجام می شود.

مشایخی افزود: جشنواره تعزیه آیات قرآنی نیز در دو بخش رقابتی (پژوهشی) و غیر رقابتی برگزار می شود. وی، مقایسه ادبیات قرآن و تعزیه، مقایسه سیر داستان‌سرایی در قرآن و تعزیه، استفاده از عناصر اصلی بیانی قرآنی در تعزیه و موضوع آزاد را از محور های این جشنواره عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: برگزاری جشنواره ملی شعر امام خمینی (ره)، نمایشگاه عکس و کتاب، یادواره شهدای انقلاب و معرفی ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب در قالب پوستر، شعرخوانی در مدارس، نشست‌های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های دهه مبارک فجر این اداره کل است.

مشایخی تصریح کرد: دهه مبارک فجر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارد و برگزاری با شکوه مراسم این دهه می‌تواند تداعی کننده دوران پیروزی انقلاب و نابودی رژیم ستم‌شاهی برای ملت بزرگ ایران باشد.

وی بیان کرد: امام راحل، انقلاب اسلامی را بر اساس ولایت فقیه و مبانی دینی بنا نهاد و امروز این انقلاب به الگو و سرمشق سایر کشورها تبدیل شده است.

انتهای پیام/38