به گزارش هنرآنلاین، خباز، مدیر انجمن موسیقی فارس، گفت: چندی پیش پیکر استاد فتحعلی زاده با حضور اهالی فرهنگ و ادب و هنر در حافظیه تشییع شد و سپس در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد که در همین راستا مراسم یاد بود و شب بزرگداشت این هنرمند فقید نیز در تالار حافظ شیراز راس ساعت 19 پنجشنبه 5 بهمن ماه جاری برگزار می شود.

وی افزود در مراسم یاد شده قطعه گلابتون از ساخته های مرحوم فتحعلی زاده در هنگام برگزاری این مراسم اجرا می شود که توسط گروه کر پاسارگاد به سرپرستی حامد فقیهی تقدیم علاقه مندان خواهد شد و همچنین با صدای خود استاد نیز قطعه ای پخش می شود.

خباز بیان کرد: در فرازی دیگر از این برنامه به یاد استاد فتحعلی زاده قطعات ساخته شده وی از مجموعه "کوک مست" نیز با اجرای شاگردان ایشان اجرا می شود، که از آثار آهنگسازی این هنرمند فقید می توان به پرستو و انتظار نیز اشاره کرد.

شایان ذکر است، فتحعلی زاده در سال 1314 در شیراز متولد شد و به علت علاقه وافری که به موسیقی داشت از اوان کودکی به فراگیری تنبک پرداخت و در 17 سالگی با ارکستر رادیو شیراز همکاری کرد وی ساز ویلن را نزد جواد بهروزی شروع و سپس در دوران خدمت وظیفه در کازرون و تبریز از وجود زنده یاد یداله خاکسار بهره گرفت.

وی در همین زمان با ارکستر های ایرانی شماره 1و2 رادیو تبریز به رهبری غلامحسین بیگجه خانی نیز همکاری داشت تا سال 40 که به شیراز مراجعت کرد این همکاری ادامه داشت، پس از آن همکاری خود را با رادیو شیراز به عنوان نوازنده و آهنگساز از سر گرفت.

این استاد موسیقی در سال 76 موفق به دریافت جایزه برتر تولیدات مراکز استان ها شد و در سال 85 نیز برای ساخت آهنگ مهر مادر دیپلم افتخار و رتبه اول تولیدات مراکز استان ها را دریافت کرد.

فتحعلی زاده همچنین به پاس یک عمر فعالیت هنری، در نخستین جشنواره موسیقی فارس مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای پیام/38