به گزارش هنرآنلاین، دور دوم تور کنسرت‌های محمدرضا شجریان با همراهی تهمورس و سهراب پورناظرى با عنوان Colors of Transcendence (دلبر صنم) با همراهی ارکستر سازهای نوین از 23 بهمن ماه در آمریکا آغاز می‌شود.

دور نخست این تور از یازدهم آذر در شهرهاى تورنتو آغاز شد و سپس در شهرهای مونترال، ونکوور و کل گرى کانادا به پایان رسید. قسمت اول این کنسرت شامل اجرای قطعه "نور" ساخته تهمورس پورناظرى شامل بداهه نوازى و بداهه خوانى محمدرضا شجریان در مایه نوا و بیات زند با اشعارى از فریدون مشیرى و هوشنگ ابتهاج و همنوایى تار کمانچه تنبک و دف بود.

بخش دوم کنسرت با قطعه "سفر" شروع شد و در ادامه با بداهه نوازى سازهاى "باربد" ، "دل ودل"، "شهنواز" با همراهى "شه‌بانگ" و "واتر درام" موسیقى هایى از ایران ، ایرلند و بلوگرس أمریکا ادامه یافت. بخش سوم اجرای قطعه "برسماع تنبور" ساخته ساخته سهراب پورناظرى اثرى براى ارکستر زهى و تنبورو بخش چهارم این کنسرت با اجرای آهنگهای "دلبر صنم" ، "زخم "، "از عشق و از عشق گفتن" ساخته و تدوین تهمورس و سهراب پورناظرى با همکارى آهنگساز برجسته امریکایى دیوید گارنر براساس اشعار نظامی مولانا سعدی سمین بهبهانی و باباطاهر همراه بود.

در کنسرت دلبر صنم که توسط کمپانی Mystic World Music برگزار شد، هنرمندانی از شش کشور به همنوازی سازهای ابداعی محمدرضا شجریان در کنارسازهای کوبهای پرداختند. در این کنسرت استفنی بیبو، دیوید ریدر، فلیپ برازینا با سازهای (دل و دل)، ایون بوتمر (دل و دل آلتو) شین کاراسو، جوان دمارس (شهنواز)، آندره گورباتنکو (شهبانگ) در کنار نوازندگان گروه شمس؛ تهمورس پورناظری(تار، ساغر، باربد)، سهراب پورناظری (کمانچه، تنبور و شهرآشوب)، شهاب پارنچ، حسین ذهاوی روبین واسی با سازهای کوبه ای به نوازندگی پرداختند.

یکى از ویژگى هاى بارز این برنامه از دید مخاطبین روند موسیقی و گروه نوازى آن بودکه هیجانى مضاعف براى بینندگان در برداشت. گفتنی است این تور از 23 بهمن از شهراورنج کانتی آغاز و تا سوم فروردین در شهر برکلی ادامه می‌یابد.