به گزارش هنرآنلاین، محمد مطهری فر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ،با اعلام این خبر بیان کرد: 6 گروه از تهران و 6 گروه از استان های خراسان جنوبی، قزوین، اراک، اصفهان، کرمانشاه و ساری جواز حضور در بخش رقابتی بیست و هشتمین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی را یافتند.

وی از اجرا ی نمایش مترسک از خراسان جنوبی در اولین روز برگزاری این جشنواره خبر دادو افزود: دبیرخانه سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پس از بررسی آثار این بخش تعداد 13 نمایش را جهت حضور در بخش مسابقه تئاتر خیابانی و هفت نمایش را برای حضور در بخش جنبی جشنواره معرفی کرد.

وی تصریح کرد: از جمع 303 اثر که به دبیرخانه سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، راه یافتند 9 اثر نمایشی از شهرستان ها و چهار اثر از تهران به جشنواره راه یافتند که نمایش مترسک نماینده استان خراسان جنوبی در بخش مسابقه تئاتر خیابانی این جشنواره حضور خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این نمایش در روز آغاز به کار این جشنواره دوم و سوم بهمن ساعت 17درمحل محوطه تئاتر شهر اجرای عمومی می شود.

مطهری فر در ادامه از راه یابی هنرمندان عکاس خراسان جنوبی به پنجمین جشنواره تجسمی فجر خبر داد و افزود: دبیرخانه پنجمین جشنواره تجسمی فجر بخش عکس ؛پس از بررسی آثار این بخش تعداد 65 نفر را جهت حضور در بخش مسابقه این جشنواره معرفی نمود. وی افزود: از جمع حدود 1500 شرکت کننده پنجمین جشنواره تجسمی فجر بخش عکس ؛65 نفر برگزیده شدند که سیروس سروری و محسن مقداری از فعالان عکس انجمن سینمای جوان ایران دفتر بیرجند به این جشنواره راه یافته اند.

گفتنی است بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر ۲۵ بهمن ماه تا ۱ اسفندماه به دبیری حسن ریاحی در تالارهای وحدت، رودکی، خانه هنرمندان، پژوهشکده فرهنگ و هنر، ارسباران و برج میلاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/38