به گزارش هنرآنلاین، هنر فتوآرت که از بخش‌های اضافه شده به ششمین دوره جشنواره تجسمی‌ هنر جوان است، امسال توانسته نظر بسیاری از هنرمندان جوان را به خود جلب کند.

داور این بخش جشنواره، عبدالمجید حسینی راد معتقد است که استفاده خلاقانه هنرمند از ثبت تصاویر توسط دوربین و ایجاد ارتباط مفهومی‌ بین فریم‌های ثبت شده در هنر فتوآرت متبلور می‌شود.

حسینی راد در ادامه افزود: فتوآرت محدود به دخیل کردن هنر گرافیک در عکس نیست اما به هر حال اگر به صورت خلاقانه این اتفاق صورت بگیرد نیز می‌تواند در این بخش دسته بندی شود.

وی به اهمیت چیدمان در این هنر اشاره کرد و افزود: چیدمان به معنای نحوه عرضه و ارائه اثر در همه هنرها مهم و مورد توجه است و در فتوآرت هم باید به چیدمان اثر توجه شود. چیدمانی که منظور و مفهوم ذهنی هنرمند را هنرمندانه انتقال دهد.

این هنرمند و مدرس دانشگاه با بیان اینکه فتوآرت نیز عمری برابر با 2-3 دهه اخیر در ایران دارد، گفت: تاثیرگذاری که در چیدمان اثر ایجاد می‌شود به خلاقیت و زاویه دید هنرمند وابسته است. چرخش به سمت عکاسی، ویدئو و هنر محیطی و تبدیل آن به هنرهای مفهومی‌زاییده هنر مدرن است که قابلیت‌های بسیاری را برای هنرمندی که درک مناسبی از هنرهای تجسمی‌دارد فراهم آورده است.

گفتنی است ششمین دوسالانه تجسمی‌هنر جوان در 9 بخش هنری، اردیبشهت ماه 1392 در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/31/34