به گزارش هنرآنلاین و به نقل از ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر، پویا بلوری سرپرست کوراتت زهی کادانس که از شهرستان تبریز در جشنواره حضور دارد، با اعلام این مطلب گفت: حضور در جشنواره‌ موسیقی به حرفه‌ی ما رسمیت می‌بخشد و همین تفاوت ما را با هنرمندان معمولی نشان می‌دهد.

بلوری در ادامه افزود: دبیر جشنواره موسیقی فجر می‌تواند راه‌حلی بیندیشد تا گروه‌های جوان مستعد در شهرهای محل اقامت خود از تسهیلات ویژه‌ای مثل محل تمرین، سیستم ایاب و ذهاب و ...از طرف اداره‌ی ارشاد برخوردار شوند.

سرپرست گروه موسیقی کادانس در ادامه خواستار افزایش سقف جوایز جشنواره‌ی موسیقی فجر شد و گفت: به اعتقاد من جشنواره‌ی فجر با توجه به ویترین بین‌المللی که دارد باید سقف جوایز بیشتری هم داشته باشد؛ چرا که این جوایز می‌تواند پشتوانه‌ای برای فعالیت‌های آینده گروه باشد.

بلوری جایگاه جشنواره‌ی موسیقی فجر را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: داشتن مقام و شرکت در جشنواره‌ی فجر برای هر هنرمند جوان سابقه‌ای مثبت و تأثیرگذار در محافل موسیقی محسوب می‌شود اما سیستم جذب استعدادها نیز در مقایسه با گذشته باید فعال‌تر باشد؛ چرا که بسیاری از این چهره‌ها از زمان برگزاری و چگونگی شرکت در آن اطلاعی ندارند.

این هنرمند ادامه داد: به اعتقاد من باید مهم‌ترین هدف جشنواره کشف استعدادهای جوان و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های آینده آنها باشد نه اینکه همه گروه‌ها بعد از اتمام جشنواره فراموش شوند.

بلوری خاطرنشان کرد: اتفاقا فعالیت مسوولان باید بعد از جشنواره شروع شود و سالن و امکانات در اختیار نوظهوران قرار دهند تا تجربه صحنه به دست آوردند و در مسیر رشد و ترقی قدم بردارند.

این نوازنده با اشاره به اینکه قرار است در این اجرا آثاری از هایدن و موتزارت را به همراه گروه خواهند نواخت، اظهار داشت: در گروه علاوه بر من، حبیب جزیری، مهدی نوبری و سالار قصار مجویی نیز حضور خواهند داشت.

گروه کادانس امسال و در بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر در بخش رقابتی شاخه‌ی موسیقی کلاسیک غیرایرانی شرکت خواهد داشت.

بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر 25 بهمن ماه تا 1 اسفندماه به دبیری حسن ریاحی در تالارهای وحدت، رودکی، خانه هنرمندان، پژوهشکده فرهنگ و هنر، ارسباران و برج میلاد برگزار می‌شود.

پایان پیام/46