به گزارش هنرآنلاین، مهدی منعمی درباره برگزاری ششمین دوره جشنواره عکس "ما می‌توانیم" گفت: خط مشی جشنواره ما می‌توانیم مشخص است در حالی که دیگر جشنواره‌های عکس بیشتر از آنکه سود داشته باشند، ضرر دارند و معتقدم در نوع برگزاریشان باید بازنگری شود.

وی افزود: "ما می‌توانیم" جشنواره نیست، بلکه یک همایش، کار گروهی و همدلی و همراهی عکاسان است و دخل و تصرفی در کارشان وجود ندارد و به همین دلیل نمی‌شود آن را جزو جشنواره‌ها دانست.

منعمی که از پیشکسوتان عرصه عکاسی است با بیان اینکه به کسی توصیه نمی‌کنم عکاس شود، تصریح کرد: عکاس از شرایط مادی خوبی برخوردار نیست و درآمدی وجود ندارد و فضای ارائه کار هم نیست و به همین دلیل من حتی به فرزندان خودم هم توصیه نکرده‌ام که به دنبال عکاسی بروند.

او با بیان اینکه هنر برای اقشار مرفه است، گفت: آدمی که درآمد پایینی دارد و برای گذران زندگی به سختی کار می‌کند، حتی اگر ذاتا هنرمند باشد نمی‌تواند به سمت هنر برود و عکاسی نیز از این موضوع خارج نیست.

وی ادامه داد: البته باید از عکاسی تعریفی داشته باشیم، بخشی از عکاسان هستند که گره در سرنوشت و اعتقادات جامعه دارند و به طور مثال عکس مستند اجتماعی و خبری کار می‌کنند که همیشه بوده‌اند و هنوز هم هستند و تحولات سیاسی و اجتماعی نمی‌تواند در کار آن‌ها تاثیر بگذارد.

این عکاس دفاع مقدس با اشاره به پروژه عکاسی "قربانان جنگ" گفت: من چندین سال بر روی این پروژه کار کردم و در آن فکر و اندیشه بود و اگر کتاب و پروژه عکاسی قربانان جنگ جزء موفقیت‌های من بوده است باید بگویم که بله، در این کار موفق بوده‌ام.

منعمی درباره تغییراتی که حرفه عکاسی طی سالهای فعالیتش داشته است نیز گفت: معتقدم تکنولوژی همیشه در خدمت بشر بوده و دوربین‌های دیجیتال نیز امکاناتی را به عکاسان می‌دهد که در گذشته گروهی باید بر روی آن کار می‌کردند و اگر عکاسان درست و منطقی از آن استفاده کنند قطعا به نفع عکاس است و اگر من نتوانم درست از آن استفاده کنم مقصر خودم هستم.

وی با تاکید بر اینکه نسل جوان بسیار با شعور و آگاه هستند، گفت: دیگر زمان آنکه بخواهیم نصیحت کنیم یا نکته ایی به جوانان بگوییم گذشته است، آن‌ها با یک کلیک در اینترنت درباره هر موضوعی می‌توانند اطلاعات کسب کنند.

او افزود: البته در عکاسی نمی‌شود تنها به داشته‌ها و دانسته‌هایمان تکیه کنیم و عکاس حتما باید دانسته‌هایش را در میدان عمل هم تجربه کند تا به پخگی و مهارت در عکاسی دست پیدا کند.

در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره عکس ما می‌توانیم از مهدی منعمی به پاس فعالیت‌هایش در رشته عکاسی به خصوص در زمینه دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.

ششمین جشنواره عکس ما می‌توانیم دوشنبه ۲ بهمن ماه سال جاری در حوزه هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/31/34