به گزارش هنرآنلاین، این جشنواره با حضور گروههای تئاتر استانهای مختلف کشور به مدت چهار روز و در بخشهای صحنه ای، خیابانی، کودک و نوجوان و عروسکی و نیز نمایشنامه نویسی برگزار شد.

در پایان این جشنواره بر اساس رای هیات داوران در بخش نمایشنامه نویسی نمایشنامه 23 با نویسندگی هادی عسگری، اسبهای سرکش به نویسندگی علی محمد آدمنش و کات محزون با نویسندگی محسن سلمانیان رده های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بخش تئاتر صحنه ای و در رشته کارگردانی داود پارسا از نمایش "چشمانش در گندمزار ماند"، در نمایشنامه نویسی هیات داوران انتخابی نداشت، در طراحی صحنه مرضیه درخشان نیا از نمایش "همیشه به نام او"، موسیقی مهدی حسنی از نمایش "دوچرخه موازی"، بازیگر زن مینا رجب زاده ایفاگر نقش طاهره در نمایش "شش پنجره مایل به همیشه"، بازیگری مرد حمیدرضا دشتی ایفاگر نقش محسنی در نمایش "مانیفست پرتاب بارنجک" را به عنوان اول شناخت و تندیش جشنواره و جوائز نقدی را به آنان اهداء کرد.

هیات داوران دهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور همچنین در بخش خیابانی جایزه اول بازیگری زن را به فرانک بلوزاده ایفاگر نقش مادر شهید در نمایش یوسف، بازیگری مرد را به موسی هدایتی بازیگر نقش کاوه در نمایش جعبه ها، کارگرانی را به محمد مظفری کارگردان یوسف و جایزه اول طراحی و ایده را به محمد مظفری برای طرح و ایده نمایش یوسف اهداء کرد.

در بخش عروسکی و کودک و نوجوان نیز جایزه اول کارگردانی به سیدجواد رحیم زاده از نمایش عکاسخانه، غلامرضا جهان پا در نمایش عکاسخانه به عنوان بازیگر اول مرد، سحر میرزاخانی در نمایش رقص قاصدک از استان مرکزی به عنوان بازیگر اول زن، مینا اکبری ناصر در بخش عروسک گردانی در نمایش رویایی واقعی از استان آذربایجان شرقی، حسین طاهریان از بخش ساخت عروسک و ماسک از استان سمنان، در طراحی صحنه نیز هیات داوران نفر اول را انتخاب نکرد اما در بخش موسیقی هیات داوران جایزه این بخش را به سید یحیی موسوی آهنگ ساز نمایش عکاسخانه و در بخش طراحی لباس به سهیلا میرزاخانی در نمایش قصد رقص قاصد از اراک اهداء کرد.

در دهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور 33 گروه نمایش از استانهای مختلف در بخشهای ذکر شده در شهرهای سمنان، مهدیشهر و شاهرود در سالن های نمایش ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرها به اجرای برنامه پرداختند.

در آیین اختتامیه این جشنواره رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، جمعی از استادان و بازیگران مطرح تئاتر کشور و جمعی از هنرمندان، مسوولان و فعالان عرصه تئاتر حضور داشتند.

انتهای پیام/38