به گزارش خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین، نمایشگاه کاریکاتور شیوا زمانفر سه شنبه 3 بهمن از ساعت 16 تا 18 در خانه کاریکاتور افتتاح می‌شود.

این هنرمند که پیش از این چندین جایزه بین المللی هم کسب کرده است در این نمایشگاه 15 اثر با تکنیک رنگ روغن به نمایش گذاشته است.

زمانفر در متن کارت دعوت خود این‌گونه می‌گوید: "اواخر دسامبر 1922، هَدلی همینگوی چمدانش را گوشه ی خیابانی گذاشت تا به کارهایش برسد، او هنگامی‌که بازگشت، خبری از چمدان نبود خانم همینگوی به ژنو بازگشت تا خبر گم شدن دست نوشته‌های ارنست را به شوهرش برساند. چند سال بعد ارنست همینگوی جایی گفت این بهترین رخداد زندگی اش بوده است؛ او تازه شکفته بود ... بیشتر تعریف‌های پدیده دیرشکوفایی، تعریف‌های روان شناختنی ست؛ معمولا این دیده را چون عارضه یا اختلالی می‌کاوند، اما دور از انصاف نیست اگر دیرشکوفاییی را گونه ای وقت ناشناسی تلقی کنیم. هر مادر یا پدری انتظار دارد موفقیت و شکوفایی فرزندش رادر موعد مقرر و متعارف ببیند، چنان که اگر کودکی ظرف مدتی معلوم، کم و بیش تا پانزده ماه، زبان نگشاید، والدین به هراس می‌افتند. اما برخی هستند که با این مهلت‌ها و ضرب العجل‌ها چندان میانه ی خوبی ندارند. اگر پیش رسی و زودشکوفایی تنها مصداق نبوغ دانسته می‌شد، آنگاه بزرگانی چون ونسان ون گوگ، کلود مونه، پل سزان، لنارد کوهن، و رابرت فراست، فرصت بروز نمی‌یافتند، چنان که همینگوی هم 53 سال مجال نمی‌یافت تا پیرمرد را به دریا ببرد."

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از روز چهارشنبه 4 بهمن ماه تا دوشنبه 16 بهمن ماه از ساعت 9 تا 17 به نشانی: تهران، خیان شریعتی، تقاطع اتوبان همت، خیابان گل نبی غربی، بعد از میدان کتابی، شماره 44 مراجعه نمایند. نمایشگاه پنج شنبه‌ها تا ساعت 1 بعدازظهر دایر و جمعه‌ها تعطیل است.

انتهای پیام/31/34