به گزارش هنرآنلاین، جشنواره گیاهان و جانوران خلیج فارس با هدف گسترش اطلاعات تصویری محیط زیست و دانش جغرافیای طبیعی و طبیعت‌شناسی کشور، انعکاس تصویری طبیعت و محیط زیست خلیج‌ فارس، ایجاد زمینه مشارکت عامه مردم در ثبت تصویری سرزمین ایران و تأمین و تولید منابع تصویری طبیعت ایران برگزار خواهد شد.

عکاسان شرکت‌کننده در این جشنواره ملزم خواهند بود که در عکس‌های خود به ارائه تصویری از طبیعت گیاهی و جانوری خلیج‌فارس، شامل انواع گیاهان و جانوران از جمله آبزیان و پرندگان دریائی و گیاهان و جانوران ساحلی و هرگونه موجودیت طبیعی (و البته غیر انسانی) در خلیج‌فارس، بپردازند.

به برگزیدگان این دوره از جشنواره، هیات داوران مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان وجه نقد، به همراه دیپلم افتخار و نشان جشنواره اهدا‌ خواهد کرد. همچنین به هر عکس راه یافته به نمایشگاه مبلغ 70 هزار تومان به عنوان حق انتشار پرداخت می شود. سومین جشنواره عکس ایران‌شناسی، با عنوان جشنواره گیا (گیاهان) و زیا (جانوران) خلیج ‌فارس، از سوی بنیاد ایران‌شناسی، برگزار می‌شود.

بنیاد ایران‌شناسی از تمامی عکاسان هنرمندی که مایل به عرضه تصاویری مرتبط با موضوع گیاهان و جانوران حوزه خلیج‌فارس هستند، دعوت می کند تا با ارائه دستاورد‌های خود در این جشنواره شرکت جویند.

عکاسان علاقه‌‌مند به شرکت در این جشنواره جهت ارسال آثار خود می توانند تا 15 بهمن سال جاری آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

انتهای پیام/31/34