رکسانا منوچهری در گفت وگو با هنرآنلاین گفت:در این نمایشگاه روی موضوع هویت و تضاد میان دو فرهنگ اروپایی و ایرانی از 2000سال پیش تاکنون و با تکنیک رئالیستی و طراحی‌های خطی سایه وار کار کرده ام. نقاشی‌های این مجموعه ترکیبی از رنسانس اولیه اروپا و گزیده ای از مواردی است که در نقاشی ایرانی به آن علاقه‌مند هستم. در واقع خواسته ام که این دو فرهنگ را از نظر تاریخی و نوستالژی بهم بیامیزم.

به گفته منوچهری نقاشی این مجموعه در ابعاد 120 در 100سانتی متر است که با تکنیک اکرولیک روی بوم کار کرده است.

این نقاش که تاکنون چندین بار در حراج کریستیز نقاشی‌هایش به فروش رفته است؛ افزود: تمام نقاشی‌های این مجموعه را در دوبلین ایرالند کشیده ام و کارها را برای نمایش از آنجا به ایران آورده‌ام.

وی درباره فعالیت‌اش در خارج از کشور گفت: من تاکنون نمایشگاه انفرادی و گروهی متعددی در خارج از کشور داشته‌ام که می‌توان به نمایشگاه انفرادی در کره جنوبی اشاره کرد و در اردیبهشت ماه نیز یک نمایشگاه اینستالیشن در بارسلون خواهم داشت. این ایستالیشن ترکیبی از طراحی و آیینه کاری است.

منوچهری درباره استقبال از نمایشگاه‌هایش در خارج از کشور گفت: در خارج از کشور همواره نمایشگاه‌های من با استقبال روبرو می‌شود و بخشی از این استقبال در بررسی‌های که داشتم به زن و ایرانی بودن من باز می‌گردد. متاسفانه خارجی‌ها تصویر دقیقی از ایران ندارند و برایشان جالب است که بدانند زنان ایران چگونه فکر می‌کنند.

وی افزود: اما زمان خرید اثر که می‌رسد برای خارجی‌ها خیلی مهم است که من در چند حراجی و آرت فر شرکت کرده‌ام و وجه بین‌الملی من چیست.

این نقاش درباره رویکرد زنانه در آثارش گفت: در آثارم تنها در دوره ای به موضوع و هویت و دغدغه‌های زنان توجه کرده‌ام و برآیند این توجه نمایشگاهی بود که در سال 2005 در گالری اثر برپا شد. اما پس از آن مهم هنر است زن بودن یا مرد بودن اهمیتی ندارد.

منوچهری که در سال 2006 از طرف کشور کره جنوبی موفق به دریافت یک بورس شش ماهه شد درباره تاثیر این بورس تحصیلی در ادامه روند کاریش گفت: شرکت در این بورس موجب شد که نوع نگاه من به نقاشی و آینده‌ای که برای کار فرض کرده‌ام، تغییر کند و به جهان و نقاشی به گونه دیگری نگاه کنم.

رکسانا منوچهری که از شش سال گذشته در پی مهاجرت به کره جنوبی روی موضوع هویت و تقابل فرهنگ‌ها کار می‌کنند، پیش از این نیز در نقاشی‌هایش به شباهت‌های مذهب شیعه با مذهب کاتولیک پرداخته بود.

انتهای پیام/31/32

32/31