اکبر نبوی در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین در خصوص گروهی که برای احیای سینمای کودک به سرپرستی اش در فارابی بنیان گذاری شده بود گفت: در آن گروه با دوستان سعی کردیم به سینمای نیمه جان کودک جانی دوباره بدهیم و در واقع در راستای احیایش گامی برداریم که این اتفاق تا حدودی میسر شد اما عمر این گروه زود به پایان رسید و بسیاری از کارها نیمه تمام ماند.

او درباره کار جدیدش در عرصه سینمای کودک گفت: از اواخر شهریور ماه درخواست پروانه ساخت یک فیلم کودک و نوجوان تحت عنوان "بیداری پروانه ها" را به وزارت ارشاد داده ام اما هنوز پروانه ساخت به من نداده اند.

نبوی ادامه داد: از سال گذشته اتفاقات خوبی در سینمای کودک افتاده و فیلم های نسبتا خوبی در این حوزه اکران شده است اما تا زمانی که بحث حمایت در اکران مطرح نشود و این موضوع جدی دنبال نشود سینمای کودک همچنان ضعیف خواهد ماند. سینمای کودک با تولیدات اندکی که دارد نیازمند حمایت جدی در اکران است.

وی ادامه داد: این حمایت صرفا نباید از طرف دولت صورت گیرد بلکه باید نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش و خانواده ها نیز حامی این سینما باشند. همه موظف اند به سینما کودک کمک کنند چون هرچه بیستر فیلم های کودک و نوجوان تولید شود، آینده ساخته خواهد شد و مشکلات کمتری گریبانگیر نسل های آینده خواهد بود.

نبوی درباره جشنواره فیلم فجر گفت: فیلمی را هنوز ندیدم که اظهار نظر کنم اما نکته قابل توجه و قابل تامل ترکیب هیت داوران است که هفت کارگردان، داوران جشنواره فیلم فجر هستند و این بسیار غیر خردمندانه است. بهترین و شاخص ترین کارگردان هم نمی تواند داور مناسبی باشد. باید از رشته های دیگر در حوزه سینما هم نماینده ای در این ترکیب گنجانده می شد.

پایان پیام//