به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، نصیری دررابطه با این اثر گفت: این نمایش در ژانر دفاع مقدس است، و روایت گر یک سرباز معلم است که با یک وضعیت جنگی و به دنیا آمدن فرزندش روبه رو می شود.

وی افزود: من از شیوه های نمایشی ایرانی استفاده کردم مثل شیوه های تعزیه، فاصله گذاری است. از بازیگر برای روایت داستان بهره بردم؛ و بیشتر به روایت داستان پرداختم تا تماشاگران را درگیر کنم.

نصیری درباره نحوه بازی برای نزدیک شدن به روایت داستان بیان کرد: گروه بعد از چند ماه تمرین و اجرای عمومی کمبودها و نقص ها را از بین بردیم. در واقع از یک شیوه کارگاهی استفاده کردم و بعد از تمرین های متفاوت به آن چیزی که مدنظرمون بود دست پیدا کردیم تا از ژانر دفاع مقدس روایتی دگرگونه داشته باشیم. سعی داشتم به روایت های دفاع مقدس نگاه دیگری داشته باشم بدون اینکه به اصل واقعه ضربه ای وارد بشود.البته در اجراهای عمومی بازخوردهایی که داشتیم که تماشاگران توانستند با این شیوه کار ارتباط برقرار کردند حداقل در استان یزد این اتفاق افتاد البته تماشاگران متفاوتند اما به طور کلی بازخوردها قابل تامل بود.

وی ادامه داد: سعی کردم طراحی صحنه به ساده ترین شکل ممکن باشد، از عنصر سایه استفاده کردم و خطوط و رنگ هایی را به کاربردم که گویای نفس کار است. بیشتر به طراحی صحنه به عنوان یک کار گرافیکی نگاه کردم.

نمایش «کسی زیر سنگ ها آواز می خواند»6 بهمن ماه در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تماشاخانه مهر حوزه هنری ساعت 4 و 6 به روی صحنه می رود.

انتهای پیام/