کیوان ساکت،آهنگساز و نوازنده تار و سه تار در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: همان طور که می دانیم جشنواره ها در سراسر دنیا علاوه بر بازتاب مسائل فرهنگی دارای مزایای مالی و اقتصادی هستند به همین دلیل، نقش موثر و مفیدی در جذب گردشگر دارند.

این آهنگساز در ادامه افزود: جشنواره ای اگر دارای شهرت باشد و سرمایه گذاری کافی برای برگزاری آن شده باشد می تواند گردشگران زیادی را از نقاط مختلف جهان جذب کنیم اما این کار نیازمند تلاش بسیار و هماهنگی های لازم است. همچنین باید توان خود را به کار گیریم تا به کمک جذب گردشگر ، موسیقی ایرانی را به گوش کشورهای دیگر برسانیم.

این نوازنده تار در ادامه افزود: متاسفانه موسیقی محلی از جشنواره بین المللی موسیقی فجر حذف شده است در حالی که باید به این نوع موسیقی و موسیقی های دیگر بیشتر توجه شود زیرا این نوع موسیقی بیانگر اصالت و فرهنگ موسیقی ایرانی است و به کمک موسیقی محلی می توانیم گردشگران زیادی را با این نوع موسیقی آشنا کنیم.

کیوان ساکت در ادامه بیان کرد: جشنواره موسیقی فجر به کمک بخش رقابتی می تواند نسل جوان را به دنیای هنر و موسیقی معرفی کند و با گلچین بهترین ها راهی برای پیشرفت موسیقی این مرزو بوم باز کنیم. همچنین بخش رقابتی در این جشنواره باعث ایجاد انگیزه در هنرمندان جوان می شود و اگر آنها را حمایت کنیم می توانیم برای آنها اشتغال زایی کنیم.

ساکت در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر من در شرایطی که نسل امروزی مجالی برای ارائه هنر خود ندارد می توانیم با معرفی این جوانان به سازمان ملی نخبگان از آنها حمایت کنیم و در انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت از آنها پشتیبانی کنیم.

این آهنگساز در ادامه تاکید کرد: با توجه به شرایط مالی نابه سامان، این جشنواره و بخش رقابتی می تواند بهانه خوبی برای شرکت، پیشرفت، معرفی و درآمد این گروههای جوان باشد.

پایان پیام/46