عبدالحسین محسنی کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره به نمایش گذاشتن آثارش گفت: در سال‌های گذشته شرایط برپا کردن نمایشگاه بسیار دشوارشده است؛ همین موضوع موجب شده است که با توجه به رشد بالای هنرهای تجسمی‌در کشور و افزایش تعداد هنرمندان، آن گونه که باید تعداد گالری‌ها و مشتریان هنرهای تجسمی‌ افزایش پیدا نکند.

به گفته کرمانشاهی؛ متاسفانه فضای فرهنگی ما همواره متاثر از مسائل اجتماعی و سیاسی است و با توجه به هراتفاقی که در ظاهر هیچ ربطی به فرهنگ و هنر ندارد؛ دنیای هنر در کشور ما تعطیل می‌شود.

این مدرس نقاشی با بیان این مطلب که در مطبوعات ما هنرهای تجسمی‌ جایگاهی ندارند و اگر حداقل در رسانه‌ها فضای بوجود آید که به موضوع هنرهای تجسمی‌ توجه ویژه‌ای شود، به مرور می‌توان انتظار داشت که مخاطبان هنر در کشورمان افزایش پیدا کند و در کنار آن زمینه‌ای هم برای فروش این آثار فراهم شود.

وی افزود: در چنین وضعیتی با این که من در چهار سال گذشته سه نمایشگاه برپا کرده‌ام و نمایشگاهی که از دوره‌های مختلف کارهایم در فرهنگستان هنر برپا شد، اما همین امروز توانایی این را دارم که سه نمایشگاه همزمان برپا کنم و آثارم را برای نمایش و فروش ارائه کنم.

کرمانشاهی ادامه داد: در حال حاضر مجموعه از 30 نقاشی انتزاعی با عنوان سرزمین من را آماده نمایش دارم و در کنار آن مجموعه دیگری از نقاشی‌های طبیعت بی جان به پایان رسیده است که برای به نمایش گذاشتن این آثارم با چند گالری وارد گفت‌و گو شده‌ام؛ اما هنوز زمان و مکان برپایی این نمایشگاه‌ها قطعی نشده است.

وی افزود: ابعاد نقاشی‌های این مجموعه‌ام بزرگ هستند و باید در گالری به نمایش گذاشته شوند که به خوبی دیده شوند. کرمانشاهی که تاکنون سه عنوان از کتاب نقاشی‌هایش را منتشر کرده است؛ این روزها در تدارک انتشار دو عنوان دیگر از کتاب‌های نقاشی‌هایش است که از سوی انتشارات میر دشتی منتشر خواهند شد.

عبدالحسین محسنی کرمانشاهی درسال 1339 در کرمانشاه متولد شد. وی دارای فوق لیسانس نقاشی از دانشگاه هنرهای زیبای تهران است.

او در بیش از 50 نمایشگاه انفردای و چند نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور شرکت کرده است. محسنی‌کرمانشاهی دارای عنوان نقاشی برگزیده سومین نمایشگاه دوسالانه نقاشان ایران درسال 1374است.

وی حین آموختن نقاشی با رحیم نوه‌سی آشنا شد و در این زمینه مهمترین تجارب او در محضر او شکل گرفت.

انتهای پیام/32/31