دینا عبدوس درباره نحوه انتخاب آثار و داوری جشنواره مد و لباس فجر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در همه جای دنیا تا بوده همین بوده که داوران جشنواره‌های مهم و با اهمیت هر دوره تعویض می‌شوند و این اتفاق از چند جهت به نفع آن جشنواره تمام می‌شود.

وی ادامه داد: اولین نکته‌ای که در اینباره می‌شود بیان کرد این است که تعویض داوران در هر دوره باعث ایجاد حس رقابت می‌شود و صاحب نظران را به آن وا می‌دارد که برای رسیدن به داوری تلاش بیشتری بکنند.

این استاد دانشگاه افزود: علاوه بر این باید به این نکته توجه داشت که لباس چیزی است که کاملا با سلیقه افراد سر و کار دارد و هر کس براساس سلیقه‌ها و معیارهای شخصی‌اش لباس مورد نیازش را تهیه می‌کند. اگر هر سال چه در مرحله انتخاب آثار و چه در مرحله داوری آثار برگزیده، هیئت داوری یک گروه ثابت باشد کار به یکنواختی می‌افتد و دیگر نمی‌شود توقع خروجی خوب هم داشت. اما اگر داوران در هر دوره تغییر کنند آثار ارائه شده به جشنواره و آثار برگزیده شده در جشنواره از یکنواختی در می‌آیند و نمایشگاه طبق سلیقه همه اقشار جامعه پیش می‌رود.

عبدوس در پایان اضافه کرد: در برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی با این مضمون و محتوی باید جوانان را بیشتر از سایر گروه‌ها مدنظر داشت. باید این جشنواره‌ها به گونه‌ای برگزار شوند که من نوعی که به عنوان جوان وارد نمایشگاه می‌شوم بین خوب و خوبتر بمانم و انتخاب برایم سخت باشد. اگر به این مرحله از کار برسیم می‌توانیم امیدوار باشیم که در چند سال آینده گرایش به مد‌های بی ریشه غرب در میان جوانان کم شود و جامعه جوان به سمت مدهای داخلی کشیده شود.

انتهای پیام/31‌