به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، زولتان بالاش، متولد سال 1977میلادی، فارغ‌التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی سینما و تئاتر دانشگاه هنر در بوداپست است. بالاش همچنین دوره پیشرفته کارگردانی تئاتر اتحادیه اروپا را در اشتوتگارت آلمان با موفقیت گذرانده است.

بنابر این گزارش، استفاده منحصربفرد از ریتم و موسیقی در آثار نمایشی زولتان بالاش، که امروزه به عنوان یکی از مدیران پیشرو هنر تئاتر در مجارستان شناخته می‌شود، از جمله ویژگی‌های نمایش‌های این کارگردان و بازیگر تئاتر است.

بالاش معتقد است که تئاتر، تجربه پیچیده‌ای است که در آن می‌توان با همسطح کردن حرکت و موسیقی با کلام، احساسات و حواس مخاطب را به شکلی جدی درگیر کرد.

این کارگردان مجار پس از تاسیس گروه تئاتری Maladype در سال 2002 میلادی، نمایش‌های موفقی را در جشنواره‌ها و فستیوال‌های گوناگون تئاتری در کشورهای مختلف به روی صحنه برده است.

نمایش‌های "خون‌آشام"، "فاوست"، "دون کارلوس"، "دوزخ (دانته)"، "پادشاه آلفرد"، "مارش بزرگ"، "دریاچه قو"، "گیلبرت و سالیوان"، "تخم مرغ‌های جهنم"، "سیاه‌پوستان"، "طوفان"و... از جمله نمایش‌هایی که زولتان بالاش در مقام بازیگر و کارگردان به همراه گروه نمایشی Maladype طی سال‌های اخیر روی صحنه برده است.

گفتنی است، زولتان بالاش تاکنون جوایز بسیاری را در صحنه‌های مختلف عرصه‌ هنرهای نمایشی از جمله جایزه Üstökös (2002 جایزه آرارات (2005)، جایزه میکلوش گابور(2006)، جایزه Őze Lajos (2008)، جایزه Mari Jászai (2008) و جایزهKálmán Nádasdy (2009) از آن خود کرده است.