به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، امسال هم بازار اکران فیلم‌های پُرهزینه و علمی- تخیلی نسبت به دیگر ژانرهای سینمایی برای فتح گیشه‌ها داغ‌تر است. از جمله فیلم‌های که پیش‌بینی می‌شود حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند، "اوز، بزرگ و قدرتمند"، "آیرون من3"، "گتسبی بزرگ" و نسخه جدید فیلم سوپرمن با عنوان "Man of Steel" هستند.

"اوز، بزرگ و قدرتمند" (Oz the Great and Powerful)

فیلم اکشن و فانتزی "اوز، بزرگ و قدرتمند" محصول کمپانی دیسنی را سام ریمی بر اساس فیلمنامه‌ای به قلم ال.فرنک بوام جلوی دوربین برده است.

ریمی با فیلم "اوز، بزرگ و قدرتمند" به مصاف یک اسطوره قدیمی رفته است. در این فیلم که با بودجه‌ای در حدود 200 میلیون دلار ساخته شده، بازیگرانی همچون؛ جیمز فرانکو، میشل ویلیامز، ریچل ویز و می‌لا کونیش، برویس کمپل و جوی کینگ بازی می‌کنند.

"گتسبی برگ" (The Great Gatsby)

درام رمانتیک "گتسبی بزرگ" از تولیدات کمپانی برادران وارنر را باز لورمان که فیلم "مولن روژ" را در کارنامه هنری خود دارد، کارگردانی کرده است.

"گتسبی بزرگ"، داستانی درباره دوران پرتلاطم دهه ۱۹۲۰ میلادی را به تصویر می‌کشد. داستان درباره مردی جوان به نام نیک کاراوی با بازی توبی مگوایر است مجذوب سبک زندگی همسایه‌اش می‌شود که مردی مرموز به نام جی گتسبی با بازی دی‌کاپریو است.

لئوناردو دی‌کاپریو، ایزلا فیشر، کری مولیگان، جیسون کلارک، جول اگرتون، توبی مگوایر و آمیتاب باچان بازیگران این درام سینمایی که با بودجه‌ای در حدود 127 میلیون دلار ساخته شده، هستند.

"سوپرمن" (Man of Steel)

جدیدترین فیلم "سوپرمن" را زِک اسنایدر بر اساس فیلمنامه‌ای به قلم دیوید اس.گویر جلوی دوربین برده است.

در این فیلم هنری کِویل نقش سوپرمن را بازی می‌کند. در این فیلم، یک نوزاد بیگانه، با توانایی‌های بر‌تر از انسان زمینی رشد می‌کند تا با نام سوپرمن به کمک انسان‌‌ها بشتابد و از جهان محافظت کند.

اِیمی آدامز، راسل کرو، کِوین کاستنر، هنری کِویل، دنیل لن و مایکل شَنون بازیگران نسخه جدید "سوپرمن" هستند که با بودجه‌ای در حدود 225 میلیون دلار ساخته شده است.

"آیرون من۳" (Iron Man3)

فیلم اکشن "آیرون من3" را شان بلک بر اساس فیلمنامه‌ای به قلم درو پیرز، کارگردانی کرده و در آن قهرمان داستان به جنگ افرادی می‌رود که دنیا را نابود کرده‌اند.

رابرت داونی جونیور که در دو قسمت قبلی این فیلم نیز در نقش "تونی استارک" بازی می‌کرد در این فیلم نیز نقش خود را تکرار کرده است.

همچنین بن کینگزلی نیز در این فیلم در نقش دشمن مرد آهنی ظاهر شده است. در این فیلم رابرت داونی جونیور، بن کینگزلی، گای پیرز، پائول بتانی و دان چیدل به عنوان بازیگر حضور دارند.

انتهای پیام//