به گزارش هنرآنلاین، رییس حوزه هنری سمنان با این اعلام خبر گفت: حوزه هنری استان، دومین جشنواره استانی تئاتر ماه در بخش نمایش صحنه ای و نمایشنامه نویسی را با موضوعات ارزش های دینی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خانواده الگوی ایرانی، ادبیات کهن اسلامی و ایرانی، بیداری اسلامی و چشم انداز ایران 1404 را برگزار می کند.

دانایی افزود: این جشنواره در راستای تحقق اهداف عالی خود و اهداف والای انقلاب اسلامی و نیز کشف و پرورش استعداد جوانان هنرمند، توجه به رسالت خویش با آفرینش های هنری فاخر در سطح جامعه و جریان سازی فکری متناسب با اهداف عالیه انقلاب اسلامی ایران با شعار «معنویت، اندیشه و هنر» برگزار می کند.

وی در خصوص شرایط شرکت در بخش نمایشنامه نویسی این جشنواره گفت: نمایشنامه ها باید در قالب صحنه ای ارائه گردد و هر نویسنده می تواند با سه متن نمایشی در این جشنواره شرکت کند.

دانایی در مورد شرایط شرکت در بخش نمایش صحنه ای نیز گفت: نمایشنامه های ارسالی به این بخش باید در یکی از قالب های جشنواره و با موضوعات اعلام شده ارائه شوند و زمان اجرای نمایش نباید کمتر از 45 دقیقه و بیشتر از 75 دقیقه باشد. وی درباره جوائز برگزیدگان در بخش نمایش صحنه ای نیز گفت: به نمایش های راه یافته به جشنواره در بخش صحنه ای دیپلم افتخار و مبلغ 5 میلیون ریال کمک هزینه اجرا اهدا می شود.

رییس حوزه هنری سمنان افزود: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 3 میلیون ریال به کارگردان اول، دیپلم افتخار و مبلغ 2 میلیون و پانصد هزار ریال به کارگردان دوم و دیپلم افتخار و مبلغ 2 میلیون ریال به کارگردان سوم اهدا خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره استانی تئاتر ماه سمنان تصریح کرد: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 3 میلیون ریال، دیپلم افتخار و مبلغ 2 میلیون و پانصد هزار ریال و دیپلم افتخار و مبلغ 2 میلیون ریال به ترتیب به بازیگر اول تا سوم زن و مرد اهدا می شود.

وی در خصوص جوایز بخش نمایشنامه نویسی نیز گفت: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 3 میلیون ریال به نفر اول و دیپلم افتخار و مبلغ 2 میلیون ریال به نفر دوم بخش نمایشنامه نویسی تعلق می گیرد.

رییس حوزه هنری استان سمنان تصریح کرد: استان می تواند با توجه به کیفیت آثار تولیدی حداکثر سه نمایش را به همایش منطقه ای تئاتر ماه معرفی نماید.

دانایی مهلت ارسال آثار در بخش نمایش صحنه ای را تا 30 بهمن ماه سال جاری و بخش نمایشنامه نویسی را تا 25 فروردین سال 1392 اعلام کرد.

دانایی زمان برگزاری دومین جشنواره استانی تئاتر ماه را مرداد ماه سال 1392 تعیین کرد و گفت: جشنواره منطقه ای نیز شهریور ماه سال آینده و زمان برگزاری جشنواره کشوری تئاتر ماه، مهر ماه سال 92 خواهد بود.

شایان ذکر است نخستین جشنواره استانی تئاتر ماه شهریور ماه امسال از سوی حوزه هنری استان سمنان برگزار شد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جشنواره استانی تئاتر ماه و دریافت فرم شرکت در این جشنواره می توانند با دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری استان سمنان با شماره تلفن های: 3321105-3335756-0231 تماس حاصل نموده و یا به پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان سمنان به نشانی www.artsemnan.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/