به گزارش هنرآنلاین، حجت الاسلام محمد آفتابی گفت: این اولین بار است که استان کرمانشاه میزبان جشنواره بین المللی فیلم فجر است و در تلاش هستیم تا این جشنواره به نحو مطلوبی برگزار شود.

محمد آفتابی افزود: کلیه مقدمات کار فراهم شده است و زمینه برگزاری مناسب برای برگزاری این جشنواره نیز فراهم گردیده است.

وی افزود: در این جشنواره 10 فیلم جدید از کارگردانان مطرح کشوری در سینما آزادی کرمانشاه به نمایش در خواهد آمد و علاقمندان می توانند برای تماشای این فیلمها به سینما آزادی مراجعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: این فیلمها در ایام دهه فجر نمایش داده می شوند و غیر از کرمانشاه در 9 استان دیگر این جشنواره برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام آفتابی گفت: استانهای کردستان ، کرمانشاه ، اصفهان، قم ، فارس ، قزوین ، کرمان ، گیلان ، همدان و خراستان رضوی میزبان این جشنواره و رویداد مهم فرهنگی خواهند بود و اولین بار است که این جشنواره در استان کرمانشاه برگزار می شود.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر در کرمانشاه افزود: مضامین فیلمهای این دوره از جشنواره متنوع است و زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، دین و دفاع مقدس را شامل می شود و تماشای این فیلمها برای علاقمندان با تهیه بلیط مقدور است

حجت الاسلام آفتابی افزود: اختتامیه این جشنواره بعد از 22 بهمن برگزار خواهد شد و معاون سینمای وزیر نیز در این اختتامیه حضور پیدا خواهد کرد و در روز اختتامیه از برترینهای جشنواره فیلم فجر کرمانشاه تقدیر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره فیلم فجر را از رویدادهای مهم فرهنگی هنری استان دانست و افزود: برگزاری این رویداد مهم فرهنگی نیاز به همکاری و هماهنگی تمامی دستگاههای اجرایی دارد و در لازم است همه یدستگاههای استان این اداره کل را در برگزاری هر چه باشکوه این رویداد مهم فرهنگی یاری کنند.

وی فیلم را یکی از ابزارهای مهم فرهنگی ذکر کرد و افزود: فیلم نقش مهم و تعیین کننده ای در فرهنگ سازی و ایجاد بسترهای توسعه ی فرهنگی دارد و حتی امروز به عنوان یکی از ابزار مهم جنگ نرم از آن استفاده می شود.

حجت الاسلام آفتابی افزود: فیلم و سینما امروز چندین وظیفه مهم و رسالت خطیر دارد که از جمله آنها می توان به فرهنگ سازی، مقابله با جنگ نرم دشمنان و همچنین اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی جامعه ایرانی اشاره کرد.

انتهای پیام/38