به گزارش هنرآنلاین، مجتبی ابراهیمی با اشاره به شرایط فرهنگی حاکم بر دنیای امروز گفت: امروز اقتصاد فرهنگ و صنایع فرهنگی به یکی از مهمترین عوامل درآمد کشورهای دنیا تبدیل شده است و تمامی کشورها از قلب اروپا تا فقیرترین کشورهای آفریقایی سعی دارند با تولید و صادرات محصولات فرهنگی خویش علاوه بر کسب درآمد های هنگفت به اشاعه و ترویج فرهنگ و هنر خویش نیز بپردازند و در این راستا رقابت بر استفاده بیشتر از تکنولوژی به استفاده در این خصوص است.

مدیرکل ارشاد استان البرز در ادامه گفت: اقتصاد فرهنگی در حال حاضر یکی از پیشرفته و مدرن ترین انواع اقتصاد است و اثرگذاری آنها بر سایر ملل بسیار است . لکن هنر تعزیه کماکان حالت سنتی خود را حفظ کرده است و از تاثیر گذاری آن نیز کاسته نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت هنر تعزیه گفت: تعزیه یکی از معدود هنرهایی است که هرچه سنتی تر و با استفاده به نسخ و متون قدیمی تر اجرا شود اثرگذاری آن بیشتر است و عنصر تعزیه در کنار عنصر منبر دو مولفه ماندگاری و پویایی قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)بعد از گذشت بیش از سیزده قرن است.

ابراهیمی بیان کرد: استان البرز در کنار استانهایی مانند مرکزی، اصفهان، و فارس از استانهای صاحب سبک و صاحب نام در مبحث تعزیه است که باید برای اشاعه و ترویج آن همگان تلاش کنند و برگزاری دوره های آموزش برای جوانان علاقمند به این هنر ناب توسط استید مطرح و برجسته این هنر تز برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که بعد از مراحل مطالعاتی به اجرا خواهد رسید.

انتهای پیام/38