به گزارش هنرآنلاین،مرکز ملی اسیتژ ایران، ششمین نشست تخصصی خود را با عنوان «تئاتر مشارکتی برای کودکان و نوجوانان»سه شنبه (26 دی‌ماه) ساعت 16:30 در تالار کنفرانس مرکز ملی آفرنش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.

بر اساس این خبر، یدالله آقا عباسی در رابطه با چیستی تئاتر مشارکتی و سرفصل‌هایی که طی این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت، گفت: تاتر مشارکتی گونه‌ای از تئاتر است که طبق تعریف رایج در کشور ما، در اجرا به همه یا بخشی از تماشاگران امکان فعالیت و مشارکت در اثر را می‌دهد و همچنین مرز میان بازیگر و تماشاچی را از میان برمی‌دارد. او ادامه داد: اما از سویی تئاتر مشارکتی به نوعی است که در اجرا مشابهت‌هایی با تئاتر خلاق پیدا می‌کند، به همین دلیل نیاز است در این زمینه بحث و گفتگو شود تا آنچه به نام تئاتر مشارکتی مورد نظر است در اجرا درست اتفاق بیفتد.

این مدرس دانشگاه و پژوهشگر درباره بخش‌هایی که طی ششمین جلسه مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد، اظهار کرد: وجه تمایز تئاتر مشارکتی با تئاتر خلاق، نحوه استفاده از گروه در تئاتر مشارکتی، فنون نوشتن نمایش‌نامه برای این گونه از تئاتر و همچنین چگونی تولید و اجرای نمایش بر اساس تئاتر مشارکتی از جمله مواردی است که در این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

در این نشست همچنین بهزاد صدیقی، نمایش نامه‌نویس، منتقد و پژوهشگر تئاتر، همراه با یدالله آقاعباسی در خصوص تئاتر مشارکتی برای کودکان و نوجوانان به ایراد سخن و بحث و تبادل نظر می‌پردازد.

این سلسله نشست‌ها با هدف تقویت تئاتر کودک و نوجوان و تبادل دانش و تجربه بین هنرمندان، پیش کسوتان، صاحبنظران و دانشجویان تئاتر در آخرین سه شنبه هر ماه برگزار می‌شود.

ششمین نشست تخصصی مرکز ملی اسیتژ ایران در تالار کنفرانس مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بلوار کشاورز، خیابان حجاب برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست‌ها به نشانی فوق مراجعه کرده و یا برای‌ اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88971292 تماس بگیرند.

انتهای پیام/53