به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر در بخش‌های نگاه تازه، تجربه‌های نو، ایران، مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل با حضور گروه های شهرستانی برگزیده در جشنواره های مناطق کشور برگزار می شود.

بر اساس اعلام نتایج پذیرفته شدگان سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ نمایش "مثل آب برای شکلات" به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشتکوهی از بندرعباس در بخش نمایش‌های صحنه ای پذیرفته شده است. همچنین نمایش "بچه های ابوموسی" به نویسندگی و کارگردانی حسن سبحانی از میناب در بخش تئاتر خیابانی پذیرفته شده است.

نمایش خیابانی "چله‏نشینی برای پرده‏خوانی" به نویسندگی و کارگردانی علی‏اکبر شفائیان از استان سمنان به بخش خیابانی سی ‌و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافته است.

نمایش "وقتی از بریدگی های خونبار عصب می گذرد" به نویسندگی رضا شاهبداغی و کارگردانی سید مهدی محمدی به عنوان برگزیده بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان مرکزی در این جشنواره حضور خواهد داشت.

نمایش های "بادلو" به کارگردانی"امیر نوروزی" و "پرخاش های زنی که مادر بود" به کارگردانی "مسلم نارکی" هر دو از شهرستان گچساران نمایندگان این استان در جشنواره تئاتر فجر امسال هستند. دیگر نمایش راه یافته به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر "کسوف" از چناران است.

براساس آرای داوران بازبین جشنواره فجر، نمایش "تعزیه اشباح بر دریای پارس" نوشته حسین زارعی و کارگردانی حیدر مظفری در بخش ایران سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر پذیرفته شده است.

نمایش مترسک نماینده استان خراسان جنوبی در بخش مسابقه تئاتر خیابانی این جشنواره حضور خواهد داشت. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی حسین عباس زاده است که با نگاهی به آیین های سنتی و بومی منطقه طراحی و به شکل خیابانی در سی یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجراجرا می شود.

در سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر هنرمندان اصفهانی حضور ویژه‌ای دارند و دو تئاتر از اصفهان در این جشنواره یکی به صورت صحنه‌ای و دیگری به صورت خیابانی اجرا می‌شود. مرغ و پله به نویسندگی و کارگردانی آزاده کمال بروجردی در بخش تئاتر خیابانی و تئاتر بخش شماره 6 به نویسندگی و کارگردانی پیمان کریمی در لیست 13 نمایش صحنه‌ای راه یافته به جشنواره تئاتر فجر قرار گرفته است.

تئاتر خیابانی "چه‌پی و چوچاپ" به نویسندگی و کارگردانی علی‌محمد رادمنش و بازیگری فاطمه رادمنش، علی‌محمد رادمنش و آزیتا ساعدی از کرمان نیز در جشنواره فجر امسال اجرا خواهد شد.

نمایش "خانه شیشه‌ای" از آبادان به عنوان تنها نماینده خوزستان در بخش نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره فجر، یکی از 13 نمایش است که برگزیده مناطق شد و به این جشنواره راه یافت.

"مرخصی برای چند روز" نوشته‌ رئوف دشتی و کارگردانی سید حجت طباطبائی از خراسان رضوی در جشنواره حضور خواهد داشت."مرخصی برای چند روز" در بخش ایران جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش "باد شیشه را می لرزاند" به نویسندگی مهدی کوشکی و کارگردانی امیر دلفانی از خرم آباد به بخش ویژه نمایش سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافته است.

تئاتر "1+1 "که تولید مشترک ایران و ایتالیا است در بخش مسابقه بین الملل سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر شرکت خواهد کرد این تئاتر که توسط گوگیلمو پاپا و امید نیاز هنرمند اصفهانی کارگردانی شده است روایتگر دو انسان است که از دو سرزمین متفاوت به طور اتفاقی با یکدیگر برخورد کرده و بر سر سرزمینی جدید با یکدیگر رقابت می کنند.

نمایش"بادلو" که برگزیده ی جشنواره تئاتر منطقه ای کشور در قشم است موفق شده به بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کند.

انتهای پیام/