آرش دادگر که چندی پیش نمایش "طوفان" را به نویسندگی سیدحسین فدایی حسین و با موضوع دینی به روی صحنه برد درباره روند اجرای مجدد این اثر در جشنواره تئاتر فجر به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: با توجه به اهمیتی که برای حضور تماشاگر در طول صحنه و چیدمان سیال قائلم، در نهایت تالار قشقایی در اجرای عمومی به این اثر اختصاص پیدا کرد و احتمال آن می رود در جشنواره فجر نیز همین سالن برای اجرای نمایش به کار گرفته شود.

کارگردان نمایش "طوفان " با تاکید بر لزوم همخوانی اثر با مکان اجرا تصریح کرد: این نمایش با وجود روایت یک برهه تاریخی و اسلامی و روایت حرکت مسلم ابن عقیل به سمت کوفه اما طراحی صحنه‌ای دارد که در برخی بخش های اثر، مخاطب برای دنبال کردن نمایش مجبور به چرخش سر شود و عنصر حرکت در آن بسیار کاربرد دارد. این مشخصه در اجرای عمومی با اقبال موجه شد و بدین ترتیب تغییری در کلیت نمایش و عناصر صحنه و موسیقی رخ نخواهد داد. بازیگران و سایر عوامل گروه نیز طبق روال اجرای عمومی نمایش در جشنواره نیز حضور خواهند داشت.

دادگر استفاده از لفظ ترمیم را به جای تغییر در اجرای مجدد نمایش "طوفان" در جشنواره تئاتر فجر به کار برد و افزود: عمده این ترمیم و اصلاحات نیز مربوط به بخش نخست نمایش و برخورد مسلم با صحنه گرگ صورت وی مربوط می شود.

کارگردان "طوفان" درباره شرکت دادن یک نمایش دینی در بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: معتقدم کار بر موضوعی که تماشاگر بارها و بارها آن را دیده یا شنیده بسیار سخت است، زیرا بر این باورم اینگونه آثار باید به شکلی ارائه شوند که نشنیده ها، ندیده ها و نخوانده ها را به مخاطب ارائه کنند. شاید در این بین طراحی لباس و صحنه متفاوت "طوفان" توانسته باشد مسیر را برای این نوع ارائه آسانتر کرده باشد.

یادآور می‌شود، سی و یکمین جشنواره بین‌المللی "تئاتر فجر" از 26 دی تا 12 بهمن به دبیری سعید کشن‌فلاح در تهران و 5 استان دیگر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/52/53