به گزارش هنرآنلاین، در پیام تسلیت سید محمد حسینی به مناسبت درگذشت مرحوم شاهرخ اورامی آمده است: «ا خبر شدیم یکی از بهترین‌های اهل تقریب به قرب جوار حضرت حق، رحل اقامت افکند. او که بندبند وجودش سرشار از عشق به آل‌ الله بود و در ولای حسین می‌سرود، حیف بود که بدین زودی از دستش دهیم.مرحوم اورامی آینه‌ی تمام‌نمای وحدت بود و سر تا پا شور و حدّت، در مقابله با جهل و تنازع و تفرقه».

در ادامه پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: «وی نه تنها خود سالاری قافله‌ مهرورزی به ساحت قدس آل‌الله را با اشتیاق به عهده گرفته بود بلکه بار دیگر رهروان را نیز بر دوش تعهد کاروان هموار می ‌کرد. مجموعه‌های شعری تولای علی(ع) در فرهنگ کردهای اهل سنت جهان، تولای حسین(ع) در ادب اهل تسنن و مهر رضوی در آینه ادبای کرد و هر آنچه صنعتی از تقریب در چنته داشت، کالای بازار ارادت او بود و دریغا که گلچین دهر، خوش‌ بوترین‌ها را زود می‌چیند و نیکا که ناموس معرفت، گلابشان می ‌نماید و بر طاقچه‌ی یاد فرهیختگان می ‌نشاند»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از پیام تسلیت خود آورده است: «این فقدان بر اهل جان گران آمد، لیک رحلتش در شب سوگ محبوب ‌ترین‌هایش، نشان از عمق باورش داشت و با حبیب خالق عالم، سید اعظم (ص) و فرزندانش امام مجتبی (ع) و ثامن‌الحجج (ع) حشر و نشر یابد و در پای حوض به کاس یمین از دست امیرالمؤمنین سیراب شود، بر خاندان و دوستان و شاعران و همدلانش تسلیت باد»

شاهرخ اورامی هنرمند و شاعر کردستانی متخلص به ماموستا اهون متولد 1332 شهرستان سنندج و یکی از عاشقان ادبیات کردی و فارسی بود که پنج‌ شنبه شب در سن 59 سالگی به دلیل ایست قلبی در بیمارستان توحید سنندج درگذشت.

تولای علی(ع) در فرهنگ کردهای اهل سنت جهان، شعاع مهر حسین (ع)، دیوان شعر کردی فاطمی و علوی، تولای حسین (ع) در ادب اهل تسنن، مهر رضوی در آئینه ادبای کرد و ترا من دوست دارم را چه کردی از جمله آثار به چاپ رسیده از این شاعر کردستانی است. انتهای پیام/