به گزارش هنرآنلاین، سید محمد حسینی در اختتامیه نخستین همایش ملی شعر عاشورایی خطبه های نور که در گرگان برگزار شد اینگونه همایش ها را فرصت مغتنمی برای تبیین و تالیف کربلا ، مظلومیت اهل بیت (ع) و اهداف و فلسفه قیام عاشورا را برای همگان عنوان کرد .

وزیر ارشاد خاطر نشان کرد : خدا را شاکریم که هنرمندان ما همواره در صحنه هستند و با عنایت به مناسبتهای مختلف با استفاده از ابزار هنر ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) ابراز داشته و دارند.

به گفته حسینی قیام عاشورا را از قبل و بعد آن چشمه جوشان عواطف و احساسات است که اهل ذوق و هنر باید در تبیین و معرفی تلاش کنند.

وزیر ارشاد یادآور شد: خوشبختانه کارها و فعالیتهای خوبی از سوی هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر آغاز شده که باید سال به سال استمرار داشته باشد و هر سال باشکوهتر و پربارتر از گذشته برگزار شود.

عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد : که اگر بتوانیم فلسفه قیام عاشورا و شخصیت امام حسین (ع) را به دنیا معرفی کنیم قطعاً اسلام در دنیا فراگیر خواهد شد.

حسینی به قیام مسلمانان در منطقه و جهان اسلام اشاره و آن را نشات گرفته از روحیه جهادی عاشورا و انقلاب اسلامی عنوان کرد.

عضو کابینه دولت دهم تاکید کرد : بهترین هدیه ما به دنیای امروز معرفی شخصیت امام حسین و فلسفه قیام عاشورا در قالب هنر به ویژه شعر است.

حسینی به حضور شعرای اهل سنت در این همایش شعر عاشورایی اشاره و اهل بیت (ع) را محور وفاق همه مسلمانان در دنیا دانست که می تواند عامل پیوند مستحکم مسلمانان در سراسر جهان شود.

در ادامه این مراسم شماری از شاعران این همایش به شعرخوانی پرداختند و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی ، نماینده ولی فقیه در گرگان از برگزیدگان نخستین همایش ملی شع عاشورایی خطبه های نور تجلیل شد.

نخستین همایش ملی شع عاشورایی خطبه های نور روز پنجشنبه با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نماینده ولی فقیه در استان ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، جمعی از مسئولین استانی و اهالی فرهنگ و هنر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

انتهای پیام/38