به گزارش هنرآنلاین،عصر جمعه گذشته، مراسم تشیع جنازه این شاعر کرد ازمسجد ملاویسی سنندج شروع شد و در طول مسیر مراسم تشییع پیکر مرحوم شاهرخ اورامی شماری از مولودی خوانان و دف نوازان کردستان نیز حضور داشتند و با دف نوزای به ذکر و سماع پرداختند.

پس انجام مراسمات پیکر آن مرحوم در آرامستان بهشت محمدی این شهر به خاک سپرده شد.

استاد شاهرخ اورامی نویسنده، شاعر و عضو شورای فرهنگ عمومی کردستان شامگاه دیروز پنجشنبه ساعت 21 در سن 59 سالگی درحالی که شب هنگام عازم منزل خود در بهاران بود در مقابل دانشگاه کردستان دچار سکته مغزی شد.

با وجود انتقال اورامی به بیمارستان، اقدامات و تلاشهای پزشکی موثر واقع نشد و به دیار باقی شتافت.

این شاعر و محقق کُردستانی بیش از 25 سال از عمر خود را وقف خدمت به فرهنگ و ادبیات کرد و یکی از عاشقان و پیروان طریقت بود و آثار و اشعار زیادی از وی در این زمینه برجای مانده است.

وی متولد 1332 شهرستان سنندج بود و یکی از عاشقان ادبیات کردی و فارسی به شمار می رفت.

مرحوم اورامی، سال ها در حوزه شعر و ادبیات به جامعه ادبی استان و کشور خدمت کرد و شعرهایش در نشریات استانی و ملی بارها به چاپ رسیده و مجموعه ای شعر فارسی به نام ' ترا من دوست دارم را چه کردی؟ و علاوه بر مجموعه اشعاری که آن مرحوم در زمینه ادب کُردی سروده است،" مهر رضوی در آینه ادبای کُرد" ، " تولای علی(ع) در فرهنگ کردهای اهل سنت جهان" و "در رثای حسین" سه اثر تازه وی است.

مرحوم اورامی دبیر بازنشسته آموزش و پرورش کردستان بود و اشعارش در مراسم مذهبی و ماه مولود پیامبر (ص) در استان خوانده می شود و از ارادتمندان و دوستداران خاندان رسول اسلام(ص) و اهل بیت(ع) به حساب می آید.

انتهای پیام/38