به گزارش هنرآنلاین، وزیر ارشاد در حاشیه برگزاری نشست با نخبگان فرهنگی، علمی، سیاسی و دانشگاهی در سالن شماره یک استانداری مازندران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا وزارت ارشاد حمایت مالی از تدوین دانشنامه مازندران دارد، گفت:‌ تدوین این دانشنامه با حمایت استاندار مازندران آغاز شده و ما هم حمایت می‌کنیم.

سید محمدحسینی در پاسخ به سؤالی در زمینه جشنواره فیلم فجر، گفت: این جشنواره همزمان در چند استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 95 فیلم به دبیرخانه فیلم فجر رسیده است گفت : تعدادی از این آثار و به ویژه فیلم‌اولی ها از کیفیت بالایی برخوردارهستند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه جشنواره مد و لباس که در سال‌های گذشته نبود، امسال برگزار می‌شود، تصریح کرد:‌برنامه های متنوع و با کیفیتی برای جشنواره امسال تدارک دیده شده است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته اعتبار فرهنگی خوبی داشتیم و امسال در وضعیتی خاص به سر می‌بریم، متذکر شد:‌ وقتی بحث کالای اساسی در کشور مطرح است مطمئنا در زمینه بودجه‌ای این کالاها از اولویت خاص برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه بودجه فرهنگ و هنر هم حتما به این سمت هدایت می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ با آقای رئیس جمهور مذاکراتی داشتم و حمایت‌های بودجه‌ای از قول‌هایی بود که ایشان دادند.

وزیر ارشاد درباره وضعیت پردیس‌های سینمایی نیز گفت: 60 سالن سینما را بازسازی و نوسازی کردیم و اکنون هم ساخت 30 سالن سینما را در دست اقدام داریم.

انتهای پیام/38