به گزارش سرویس تجسمی هنرآنلاین؛ سایت "لقمه" به عنوان دبیرخانه دائمی مسابقات فرهنگی و هنری سفره‌های ایرانی اسلامی، فراخوان پنجمین دوره مسابقه عکاسی خود را با نام سفره‌های حسینی و با موضوع " نذری در ایام محرم و صفر " با همکاری انجمن خدمات فرهنگی ایرانیان منتشر کرد.

در این دوره مسابقه، امیرعلی جوادیان، محمدمهدی رحیمیان و یدالله عبدی که هر سه هنرمند سابقه حرفه‌ای عکاسی در حوزه آیینی دارند به عنوان هیأت داوران حضور دارند و محمدصالح حجت‌الاسلامی دبیر این جشنواره است.

رسوم،سنن و رفتارهای مختلف در تهیه و توزیع و مصرف این نذورات و ثبت آنها به همراه نشانه‌های خاص این مراسم، موضوع این مسابقه و نمایشگاه است.

آخرین مهلت ارسال عکس به این جشنواره تا روز 10 بهمن ماه 1391 است و حداکثر تا روز 10 اسفندماه ارزیابی و داوری آثار انجام می‌شود.نذری در فضاهای شهری: در این دوره یک جایزه ویژه و لوح تقدیر به برترین عکسی که آیین نذری را در محیط شهری و مدرن به نمایش بگذارد تعلق خواهد گرفت.

در این جشنواره هر متقاضی می تواند حداکثر 10 اثر را به دبیرخانه ارسال نماید.

در این مسابقه حداکثر 30 عکس به نمایشگاه راه پیدا می‌کنند که از این بین به دو اثر جایزه برتر تعلق خواهد گرفت و یک جایزه ویژه به نفر برگزیده نیز اهدا خواهد شد.

در این دوره مسابقه، نفر اول دیپلم افتخار و مبلغ هشت میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم، دیپلم افتخار و مبلغ هفت میلیون ریال جایزه نقدی و عکس برتر در بخش ویژه لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال دریافت می‌کند و به تمامی عکسهایی که در نمایشگاه پذیرفته شده باشند گواهی شرکت و مبلغ 400 هزار ریال حق‌التصویر تعلق خواهد گرفت.

متقاضیان می‌توانند آثار خود را به نشانی loghme@gmail.com ارسال کنند.