شهره فضل وزیری درباره رویکرد کلی جشنواره ملی مد و لباس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: جشنواره فجر جشنواره‌ای است که به خاطر داشتنش باید به خود تبریک بگوییم و این به معنای این است که ما نه یک گام بلکه چندین گام اساسی به سمت پوشش صحیح و اصولی اجتماعی برداشته‌ایم.

وی افزود: اما به نظرم برای بهتر برگزار شدن این جشنواره اگر از نظرات طراحان در جهت پیشبرد بهتر اهداف استفاده شود گره کارها زودتر باز می‌شود. برای مثال بد نیست دفتری طراحی و نظرات کارشناسان و طراحان در آن ثبت شود و در وقت لزوم از نظراتشان استفاده شود.

این طراح لباس ادامه داد: این‌که در این سال‌ها مدهای غربی به این شکل وارد کشور شدند و شکل پوشش مردم را به طور کل عوض کرده‌اند نتیجه یک غفلت چند ساله است که البته در این یکی دو سال گذشته اتفاقات امیدوار کننده‌ای افتاده که جای خوشحالی دارد. همین که به طراحان داخلی فرصت طراحی داده شده و شرایطی برایشان فراهم شده که بتوانند طرح‌هایشان را در جشنواره‌ای مثل جشنواره فجر به نمایش بگذارند یعنی آینده امیدوار کننده.

وزیری در پایان گفت: این فرصت نه تنها یک طرح عمده فرهنگی به حساب می‌آید بلکه مشوق بسیاری از افراد جامعه شده که برای این طرح فرهنگی تلاش کنند. در این یکی دو سال گذشته جشنواره فجر باعث تشویق طراحان داخلی شده و بسیاری از وقت‌ها دیده می‌شود افراد زیادی که حتی شاید کوچک‌ترین ارتباطی با این رشته نداشته‌اند به کار طراحی روی آورده‌اند. مثلا در بخش طراحی آزاد نمایشگاه آبان خانمی رتبه اول را به دست آورد که دانشجوی فنی مهندسی بود. افراد زیادی امثال این دانشجوی رشته فنی هستند که علاقه‌مند به کار طراحی هستند و تنها به حمایت معاونت هنری نیاز دارند.

انتهای پیام/31