به گزارش هنرآنلاین، سید محمد حسینی وزیر ارشاد، روز گذشته در جمع اصحاب فرهنگی و دانشگاهی مازندران که با موضوع دانشنامه مازندران برگزار شد، بیان داشت: این دانشنامه باید با درنظرگرفتن جمیع ویژگی‌های مازندران تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌های دانشگاهی و حوزوی در تدوین دانشنامه مازندران استفاده شود، خاطرنشان کرد: تدوین دانشنامه همیشه مورد توجه علما و بزرگان پژوهشی کشور بوده است.

ارتقای جشنواره امام رضا(ع) به بنیاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید برای کتابخانه تخصصی مازندران اقدام شود، تصریح کرد: فرهنگ و تمدن ایران و اسلام به ویژه در سرزمین تبرستان دارای افتخارات زیادی است.

حسینی از تدوین‌کنندگان دانشنامه مازندران خواست تا توجه ویژه‌ای به شهدا و ارزش‌ها داشته باشند.

این مسئول فرهنگی کشور تجربه دانشنامه‌نویسی را تجربه‌ ارزشمندی در کشور برشمرد و اضافه کرد: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، بخشی را به دانشنامه اختصاص دادیم که استقبال‌کنندگان زیادی داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از فضای مجازی و خبری در تدوین این دانشنامه گفت: بعد از تدوین اولیه دانشنامه مازندران، اسناد این کار فرهنگی و علمی در اختیار دانشجویان قرار گیرد تا همه درباره آن نظر دهند.

حسینی از ارتقای جشنواره امام رضا(ع) به بنیاد امام رضا(ع) خبر داد و اظهار داشت: تدوین دانشنامه امام رضا نیز در دستور کار مسئولان این بنیاد قرار گرفته است.

همه به اشارات رهبری توجه کنند

وی درباره مجتمع فرهنگی مرحوم کردان افزود: قرار است با تامین به موقع اعتبارات و بودجه مورد نظر، این مجتمع تا اوایل سال 92 تجهیز و بهره‌برداری شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنانش به نشست هفته آینده رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این حضور مبنای همدلی و همراهی بیشتر برای ارائه خدمات بیشتر به مردم است.

وی با تاکید بر اینکه همه به اشارات رهبری توجه کنند، تصریح کرد: حالا که دشمنان ‌علیه نظام اسلامی ایران یکپارچه شدند باید برای وحدت بیشتر و دامن نزدن به مسایل سیاسی و انتخاباتی همکاری کنیم.

استاندار مازندران نیز در این نشست با اشاره به انتخاب حسن انوشه برای تدوین و مدیریت دانشنامه مازندران گفت: نشست با حضور فعالان دانشگاهی و علمی برای تدوین دانشنامه مازندران را باید به فال نیک گرفت.

انتهای پیام/38