داوود فتحعلی‌بیگی درباره وضعیت جسمانی هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی سعدی افشار به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: زمانیکه ایشان در بیمارستان بستری بودند و تحت عمل جراحی قرار گرفتند، مدیر مرکز هنرهای نمایشی به دیدار ایشان آمدند و نزدیک به 20 میلیون تومان هزینه عمل جراحی و بیمارستان را متقبل شدند.

فتحعلی‌بیگی افزود: از زمان ترخیص سعدی افشار از بیمارستان تا کنون چندان دوستان عرصه تئاتر و سینما به ملاقات ایشان نیامده اند و در این میان کم لطفی دوستان در خانه هنرمندان و خانه تئاتر بسیار مشهود بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف برگزاری مراسم گلریزان برای سعدی افشار به کجا انجامید گفت: این مراسم هم به خواسته سعدی افشار برگزار نشد چرا که چند نفر وعده داده بودند که از خارج کشور داروهای لازم را ارسال کنند.

فتحعلی‌بیگی هزینه داروها و پرستاری از سعدی افشار را بسیار سنگین برشمرد و افزود: سلامتی ایشان به شدت نیازمند داروهای خاص برای رفع مشکلات استخوانی وی است که به دلیل گرانی ایشان قادر به تهیه آنها نیستند.

به هر تقدیر شاید انتظار در این میان تا حدودی به سمت خانه هنرمندان و خانه تئاتر یعنی فضاهایی که به شدت داعیه دار دفاع از حقوق هنرمندان است معطوف شود و وقت آن رسیده بر خلاف شعارهای بسیار از اینکه چه نهادهایی در قبال این هنرمندان مسئولند خود آنان دست به دست هم داده و برای سلامتی پیشکسوت سیاه بازی قدمی بردارند.

اگر تمامی اعضای کانون های مختلف خانه تئاتر و همچنین خانه هنرمندان هر یک مبلغ ناچیزی برای این مهم هزینه کنند مبلغی بالغ بر چند میلیون تومان فراهم شده که می تواند گره ای از مشکلات مالی این هنرمند در راستای احیای سلامتی او بردارد.

انتهای پیام/52/53