رامین بهنا، آهنگساز و سرپرست گروه بهنا در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درباره موسیقی پاپ گفت: موسیقی پاپ، موسیقی‌ای است که مردم آن را دوست دارند و به خاطر سبک خاصی که دارد بیشتر مخاطبان را جذب می کند و اصلا موسیقی پاپ، موسیقی مردمی است.

این آهنگساز در ادامه افزود: موسیقی پاپ در هر دوره ای، ویژگی های خاصی دارد به عنوان مثال 300 سال پیش، "موتزارت"، سردمدار موسیقی پاپ بود اما الان در ایران مازیار فلاحی را خواننده پاپ می دانند پس موسیقی پاپ، براساس سلیقه مخاطبان تغییر می کند.

سرپرست گروه بهنا درباره خواننده محور بودن موسیقی پاپ گفت: موسیقی پاپ با کلام سروکار دارد و همیشه موسیقی باکلام نسبت به موسیقی بی کلام با مخاطبان ارتباط بهتری برقرار کرده است به همین دلیل این نوع موسیقی به سمت خواننده محوری پیش رفته است.

رامین بهنا در ادامه تاکید کرد: موسیقی پاپ، بسیار مورد بی مهری قرار گرفته؛ مردم این نوع موسیقی را دوست دارند اما بسیاری از منتقدان را تقلیدی می دانند و معتقدند باید به موسیقی سنتی و کلاسیک توجه شود در حالی که موسیقی سنتی ما قدمت 120 ساله دارد اما قبل از این 120 سال، موسیقی پاپ با سبک و سیاق متفاوت وجود داشته است.

این آهنگساز در ادامه افزود: در جشنواره موسیقی فجر، پاپ را از بخش رقابتی حذف کرده‌اند در حالی که اگر بخواهیم براساس استانداردها جلو برویم باید برای هر نوع موسیقی از جمله پاپ، کلاسیک، سنتی و... جشنواره‌ای جداگانه برگزار کنیم تا فرصت ارزیابی گروه های مختلف از آنها گرفته نشود.

سرپرست گروه بهنا در ادامه با اشاره به این که موسیقی پاپ براساس تغییرات جامعه پیش می رود، خاطرنشان کرد: موسیقی پاپ امروزی برگرفته از موسیقی های غیرایرانی است و حتی در بسیاری از آثار دیده شده است که فقط کلام را از موسیقی ترکی حذف می کنند و سپس کلام ایرانی روی آن می گذارند که این موضوع بیانگر این است که نظارت کافی بر روی این نوع موسیقی وجود ندارد و شاید هم تقلید به این شیوه در موسیقی پاپ یک نیاز اجتماعی است.

پایان پیام/46