یاسر خاسب که این روزها در حال تمرین حرکات فرم کنسرت نمایش "قحطی نور" به کارگردانی امین حیایی است در اینباره به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: این اثر در واقع یک کنسرت موسیقی است و در شرایطی که هیچ دیابوگ خاصی درآن بیان نمی‌شود اشعار با بهره‌گیری از موسیقی، حرکت، نور، صدا و دیگر جلوه‌های دیداری و شنیداری، دورانی را روایت می کند که سیاهی و ظلمت دنیا را فرا گرفته است و انسان‌ها همچون بردگانی در بند اهریمن، بار گناهان خود را به دوش می‌کشند.

خاسب با اشاره به اینکه نمی توان "قحطی نور" را تئاتر نامید تصریح کرد: تماشاگران در "قحطی نور" شاهد یک کنسرت موسیقی‌اند نه تئاتر و این اثر در اصل یک کنسرت موسیقی و تلفیق اشعار آن با حرکات فرم روی صحنه تئاتر است. امین حیایی هم خود گفته است که تجربه کارگردانی تئاتر را ندارد و به هیچ وجه هم نمی توان این اثر را یک تئاتر صِرف دانست.

این کارگردان تئاتر نورپردازی اثر را بسیار ویژه دانست و گفت: به هر حال همه جلوه های سمعی و بصری در کنار یکدیگر قرار گرفته تا مضمونی انسانی را روایت کنند.

خاسب گروه فرم را متشکل از حدود 13 نفر برشمرد و افزود: سعی کردیم با تلفیقی از نفرات گروه "بدن دیوانه" و برخی هنرمندان از دیگر گروه ها به شکل کارگاهی حرکات نمایش را طراحی کنیم و تمرینی که از حدود 3 ماه پیش آغاز کرده ایم همچنان و تا زمان آغاز اجرا ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، امین حیایی این روز‌ها در حال کارگردانی موسیقی نمایش "قحطی نور" روی صحنه تالار وحدت است.

در این نمایش که قرار است از 24 دی در تالار وحدت روی صحنه برود، علاوه بر امین حیایی، بازیگرانی چون نیلوفر خوش‌خلق، یاسر خاسب، محسن گودرزی، امیر محمودی، بهادر فاضل، مهسا خسروی و... نقش آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام/52/53