به گزارش هنرآنلاین، محمد درمنش امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها بسیار مطلوب است تصریح کرد: باید در برگزاری جشنواره‌ها یک مدیریت فرهنگی صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید فیلم‌سازان را به سمت و سوی محتوا‌گرایی دعوت کنیم اذعان کرد: نباید برگزاری جشنواره‌ها موجب شود که از متن کار به سطح برسیم.

داور بخش فیلم پنجمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین ادامه داد: در سال‌های اخیر یک نگرانی در برگزاری جشنواره‌ها ایجاد شده و مسئولان همه انر‍ژی خود را برای برگزاری جشنواره‌ها می‌گذارند و از پذیرش فیلم‌های غنی غافل می‌شوند که این مسئله جای نگرانی دارد.

وی با بیان اینکه باید به موضوع نماز و نیایش در تولید آثار هنری مانند فیلم توجه بیشتری شود تصریح کرد: باید برای تولید آثاری که به مباحثی مانند نماز می‌پردازد به کارهای محتوایی اهتمام داشته باشیم.

درمنش پیشنهاد کرد: باید فیلم‌سازان حرفه‌ای شناسایی شوند و از آنان بخواهیم هر کدام به صورت عمیق بخشی از این موضوع اعتقادی را در دستور کار خود قرار دهند و کاری اثر بخش و ماندگار تولید کنند.

وی اضافه کرد: اکنون وقت آن رسیده است که دنبال فیلم‌سازان حرفه‌ای کشور برویم و منتظر نباشیم که فیلم‌سازان اثرات خود را به ما ارائه دهند بلکه ما به فیلم سازان موضوع ارائه دهیم و کار مطلوب از آنان بخواهیم.

این کارگردان برجسته سینمای ایران ادامه داد: متولیان جشنواره نماز و نیایش تلاش کنند جهاد فیلم‌سازی با موضوع نماز و نیایش در جامعه سینمایی ایجاد کنند.

درمنش بیان کرد: باید فیلم‌سازان حرفه‌ای دعوت شوند و با رعایت ملزومات خاص فیلم‌هایی بسازند که بتواند جایگاه این امر معنوی را به تصویر بکشد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون سینمای کشور نتوانسته است حق نماز را در جامعه به جا بیاورد تصریح کرد: باید کارهایی به دبیرخانه فرستاده شود که از شعار فاصله گرفته و به متن پرداخته باشند.

داور بخش فیلم پنجمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین خاطرنشان کرد: سیاست گذاران جامعه سینمایی کشور به فکر باشند که تولید فیلم‌های دینی را به سمت نوآوری هدایت کنند.

پنجمین جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین با سه محور عکس، فیلم ، فیلم نامه و عکس از دوم تا پنجم بهمن ماه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و انجمن سینمای جوانان ایران به صورت همزمان در 30 استان کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/38