به گزارش خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین، گالری فریا جمعه ۱۵ دی‌ماه میزبان نمایشگاهی گروهی نقاشی با عنوان "تولدی دیگر" خواهد بود. در این نمایشگاه آثاری از هدی بلوری، مانیا پاکپور، حسین زینالپور، میلاد شریفی‌زاد، امید شایان، حامد صدرارحامی، سپیده سحر، مسعود معصومی‌و فرسام سنگینی به نمایش درخواهد آمد. آثار این نمایشگاه شامل آثار مفهومی‌و پاپ آرت است که از میان آثار 500 هنرمند جوان انتخاب شده است. گالری فریا در خیابان سهروردی شمالی، بالاتر از مطهری، کوی بیشه، پلاک 9 واقع شده است.

صادق تیرافکن این بار تجربیات خود در سال‌های دهه 60 را در گالری هما مرور می‌کند. این نمایشگاه با عنوان "گام‌های اولیه" مجموعه‌ای تلفیقی از دوره‌های جنوب، شمال، ارامنه و بعضی آثار متفرقه دانشجویی این هنرمند است. صادق تیرافکن که چندی پیش مدال طلای دوسالانه هنر آسیایی را از آن خود کرده‌،درباره این نمایشگاه توضیح داد: مجموعه گام‌های اولیه علاوه بر مرور یک دوره کاری، شاید یک نوع پیشنهاد غیر متعارف هم محسوب شود که اگر آدم مسیرش را جدی جلو آمده باشد، پراکندگی بعدا منجر به انسجام در دیدگاهش می‌شود. این 60 قطعه عکس از 15 دی ماه به مدت ده روز در گالری هما به نشانی کریم‌خان، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی ، پلاک 8 ، واحد یک رودرروی علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. همزمان با این نمایشگاه مجموعه‌ای از این عکس‌ها نیز با مشارکت آرت‌پراکتیس منتشر شده است که در روز افتتاحیه رونمایی خواهد شد.

نمایشگاه "ستاره‌های من" با نمایش پرتره‌هایی از هنرمندان صاحب‌نام و تاثیرگذار معاصر در عرصه ادبی، سینمایی و فرهنگی که توسط ماهیار چرمچی به روی بوم آمده است، روز جمعه، 15 دی، در موزه سینما گشایش می‌یابد. ماهیار چرمچی که آثارش را پیش از این در گالری مینا به روی دیوار برده بود، این بار با حمایت عزت‌الله انتظامی‌و محمدحسن پزشک قرار است در موزه سینما کارهایش را به نمایش بگذارد. نمایشگاه ستاره‌های من تا 26 دی در گالری موزه سینما به نشانی تجریش خیابان ولیعصر، ایستگاه باغ فردوس، موزه سینما برگزار می‌شود.

نمایشگاه گروهی جمعی از هنرمندان محیطی ایران با عنوان "زمین و زمان" در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود. نمایشگاه هنر محیطی «زمین و زمان» در برگیرنده آثاری از مسلم ابراهیمی، نوشین نفیسی ، گروه 5 باز ، شهرناز زرکش ، کریم الله خانی ، سروش شکوریان فرد، معصومه ذاکری ، فرانه جلالی ، تارا گودرزی، حمید نورآبادی، حمید خندان دهکردی، مهدیه دهقانی ، کوروش گلناری، طلیعه مجدآبادی ، آسیه محمدیان ، گروه لو آرت، فرزانه نجفی ، فرشته عالم شاه ، فرشته زمانی، محمود مکتبی، فایزه قایمی‌منش، میترا سلطانی، محسن غلامی، میترا ارباب سلجوقی، پریسا رجبیان، راحله زمردی نیا، عاطفه آرانی، مجتبی رمزی، پریدخت مشکزاد، مهدی متولی طاهر، کامبیز صبری، مهسا کریمی‌زاده، احمد نادعلیان و عاطفه خاص است. این نمایشگاه رور شنبه -16 دی‌ماه - از ساعت 17 در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر افتتاح می‌شود و تا 27‌دی ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 14 تا 20 از این مجموعه دیدن کنند.

نمایشگاه گروهی طراحی و نقاشی هنرجویان علیرضا مجابی (م.آذرفر) در نگارخانه کمال الدین بهزاد از 16 تا 27 دی ماه برپا می‌شود. این نمایشگاه شامل آثار هنرجویان من است که بخش ویژه آن نیز به موضوع اندوه بم و رنج آذربایجان اختصاص دارد. در این نمایشگاه قریب به 200 اثر نقاشی و طراحی به نمایش گذاشته شده است. به گفته مجابی ( م.آذرفر) تمام آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود؛ رئالیسم است. نمایشگاه شاگردان علیرضا مجابی از 16 تا 26 دی ماه در نگارخانه کمال الدین بهزاد واقع در بلوار کشاورز نبش خیابان 16آذر دایر است.

گالری گلستان این هفته میزبان نمایشگاه نقاشی ترانه ابراهیمی‌است. این نمایشگاه که از جمعه 15 دی ماه افتتاح می‌شود تا 20 دی ماه ادامه دارد. علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه جز پنجشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 24 مراجعه کنند.

˝بهرام حنفی˝ مجموعه جدیدی از نقاشی خط‌هایش را که براساس شعرهای خیام شکل گرفته‌اند را در قالب نمایشگاهی که 15 دی در گالری ماه افتتاح می‌شود را به نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه که هجدهمین نمایشگاه این هنرمند به شمار می‌رود 20 تابلو نقاشی خط را که براساس اشعار خیام شکل گرفته اند را به نمایش می‌گذارد. گفته می‌شود مجموعه خیام شامل 40 تابلو نقاشی خط است که این مجموعه کامل شده است و با توجه به فضای کم گالری‌های ایران، مجموعه دوم این نقاشی خط‌ها سال آینده به نمایش می‌گذارد. علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه جز یک شنبه‌ها به گالری ماه در خیابان آفریقا(جردن)، بلوار گلستان، پلاک 26 مراجعه کنند.

سینا برومندی این هفته عکس‌هایش را به گالری آن می‌برد. این نمایشگاه با عنوان تئوریا 15 دی ماه از اعت 16 تا 20 افتتاح می‌شود. علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه تا چهارشنبه 27 دی ماه می‌توانند همه روزه از ساعت 11 تا 20 به گالری آن در تهران 19958، ونک، خیابان سئول، شماره 40 مراجعه کنند.

انتهای پیام/31/34