احمد آسوده کارگردان نمایش "مرغ سحر" در رابطه با اجرای این نمایش به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: این اثر نوشته سپیده خسروجاه به داستان سه زن در یک رختشویخانه می‌پردازد که در نیمه شب به آن مکان آمده‌اند.

آسوده بیان کرد: آشنایی من با متن به دو سال پیش باز‌می‌گردد که نمایشنامه‌ای با نام "شب بخیر" را برای صدا وسیما کار کردم که این نمایشنامه را که شامل سه نمایش بود، خواندم و حتی پیشنهاد اجرای تله تئاتر آن را به شبکه 4 دادم.

وی ادامه داد: موضوعی که در این اثر به آن پرداخته می‌شود مهاجرت است که سالیان زیادی مهاجرت و مشکلات مربوط به آن وجود دارد و این مسئله دغدغه شخصی نیست بلکه دغدغه مربوط به ایرانی هم وطن است زیرا هنگامی که مهاجرت انجام می‌شود به علت نامتجانس بودن فرهنگ‎ها مشکلات به وجود می‌آید مخصوصا اگر افراد فرهنگی قوی نداشته باشند ما سعی کردیم تا حدی این مشکلات را نشان دهیم.

آسوده تصریح کرد: از خوش شانسی من کار کردن با بازیگران این نمایش است زیرا هم پرسوناژها را حس کردند و آشنا به مسئله پرداخته شده در نمایش بودند، در فرصتی که در تمرین نمایش داشتیم به توافق جمعی رسیدیم که مایه‌های طنز اثر را بیشتر کنیم زیرا خود نمایش تلخ و گزنده بود.

کارگردان "مرغ سحر" عنوان کرد: پیام این نمایش نگه‌داری و پاسداری از فرهنگمان در هر جای دنیا است. تصمیم داشتم در این نمایش فیلم و اسلاید را هم پیوند دهم اما به دلیل امکانات نامناسب سالن این امکان فراهم نشد.

انتهای پیام/54/53