به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، هفتم و هشتم دی ماه کنسرت"وداع" در سالن برج میلاد برگزار شد، حسام الدین سراج، خواننده و سید محمد میرزمانی، رهبری ارکستر را برعهده داشتند؛ برنامه‌ای که توانست نظر مخاطبان را جلب کند.

سید محمد میرزمانی، از دوران نوجوانی‌ با تمرکز در رشته موسیقی و شرکت در کلاس‌های موسیقی کودکان و نوجوانان رادیو و تلویزیون ملی ایران ( سابق )، آواز دسته جمعی را نزد خانم ژاله فردی (بیدار مغز)، سلفژ را نزد فرمان بهبود، آواز تخصصی را زیر نظر زنده یاد رضا زاده و نواختن ساز ابوا را نزد منوچهر صهبایی فرا گرفت.

با تشکیل گروه هم آوازان رادیو و تلویزیون ملی ایران به رهبری گلنوش خالقی،به هنرستان عالی موسیقی راه یافت و تحت نظر اساتیدی چون لودیک اشنایدر( آواز کلاسیک)، فریدون ناصری (هارمونی)، دکتر مصطفی کمال‌پور تراب(هارمونی تخصصی و کنترپوان)، مرحوم مرتضی حنانه (ارکستراسیون)، کریم گوگردچی (فرم، آنالیز و اصول آهنگسازی)، پرویز منصوری (تاریخ موسیقی) و خانم اقدس پور تراب(پیانو) فرا گرفت.

وی در سال 1359 فعالیت آهنگسازی را با ساختن آهنگ "تلاش" با صدای رشید وطن دوست آغاز کرد.

میرزمانی از سال 1372 ـ 1369 رهبری ارکستر بزرگ صدا و سیما را عهده دار بوده و تدریس در دانشگاه صدا و سیما و دیگر مراکزفرهنگی و هنری از دیگر فعالیتهای اواست.

او در زمینه ساخت موسیقی فیلم و سریال های تلویزیونی فعالیت های گسترده ای دارد و ساخت موسیقی نزدیک به 50 فیلم سینمایی، مستند و فیلم کوتاه و فیلم کودکان و نوجوانان در کارنامه کاری وی قرار دارد که از جمله معروفترین آنها می توان به موسیقی فیلم شوکران و سریال کوچک جنگلی ( به کارگردانی بهروز افخمی) اشاره کرد.وی همچنین چند اثر در فرم پوئم سمفونی نوشته و بیش از 50 اثر با کلام و بی کلام ارکستری را نوشته و تنظیم کرده است.

از آثار میرزمانی که به صورت آلبوم موسیقی انتشار یافته اند، می‌توان به وصال یاران ( با صدای بهرام گودرزی و سید جمال محمدیان )/ صدای شاعر، بر اساس اشعار (علی معلم)/ عطش و آتش، با همکاری حاج صادق آهنگران/رنگین کمان عشق، به خوانندگی سید عبدالحسین مختاباد/ وداع، به خوانندگی سید حسام الدین سراج که دو اثر عطش و آتش و وداع این آهگساز بر محوریت موسیقی مذهبی با تمرکز بر قیام امام حسین ( ع) ساخته شده است.

میرزمانی تا اواخر سال 1389 مدیر کل تولید مرکز موسیقی صدا و سیما بود و اوایل خرداد ماه 1390 به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد منصوب شد.

کنسرت موسیقی "وداع" که روایت موسیقایی از واقعه عاشورا بود، پنج شنبه و جمعه، هفتم و هشتم دی در برج میلاد با آهنگسازی محمد میرزمانی مدیر کل دفتر موسیقی و خوانندگی حسام الدین سراح برگزار شد و نکته قابل توجه در این برنامه حضور محمد میر زمانی بر روی صحنه بود که رهبری ارکستر را بر عهده داشت. این برای نخستین بار بود که مدیر کل دفتر موسیقی علاوه بر آهنگسازی بر روی صحنه نیز حاضر می شد و رهبری ارکستر را بر عهده داشت.

این برنامه با استقبال زیاد مخاطبان همراه بود و این موضوع نشان داد اینکه موسیقی، در ماه رمضان و ماه محرم و صفر تعطیل است اما با برگزاری کنسرت های مناسبتی با حمایت نهادهای دولتی، می توان نظر بسیاری از مخاطبان را جلب کرد.

در حالی که بسیاری از برگزار کنندگان کنسرت معتقدند: برگزاری کنسرت های مناسبتی، بازدهی مالی ندارد و مردم در ماه‌های دیگر سال هم، آن‌گونه که باید و شاید از موسیقی کلاسیک و سنتی استقبال نمی‌کنند و بیشتر کنسرت های مناسبتی توسط گروه های موسیقی محلی برگزار می شود و این کنسرت ها نمی‌تواند مخاطبان را جذب کند اما برگزاری کنسرت "شب دهم" به آهنگسازی فردین خلعت بری و خوانندگی علیرضا قربانی در ماه رمضان و کنسرت" وداع" درایام محرم و استقبال مخاطبان از این کنسرت ها نشان دهنده این است که کنسرت های مناسبتی نیز می تواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند و با حمایت نهادهای دولتی می توان از تعطیلی موسیقی در این ایام جلوگیری کرد.