به گزارش خبرگزاری هنر آنلاین، یوسف العمیری رییس اتحادیه تهیه کنندگان هنری حوزه خلیج فارس ‌روز گذشته با سیداحمد میرعلایی و حسن نجاریان مدیرعامل و قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، العمیری در این دیدار که با هدف تبادل نظر در حوزه سینما و فرهنگ دو کشور و نیز بررسی شیوه‌های همکاری‌های متقابل صورت گرفت با تاکید بر ویژگی‌های منحصر به فرد سینمای ایران در منطقه،‌بر نزدیکی فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

العمیری در این نشست گفت: من به تازگی به خرمشهر و آبادان رفتم و دریافتم جوانان ایرانی با رشادت ارتش عراق را از خاک بیرون رانده اند و آشنایی با این واقعه برایم بسیار جالب بود.

وی با تاکید به محق بودن جمهوری اسلامی ایران در نبرد تحمیلی با رژیم بعث گفت: مایلم فیلم‌هایی در این خصوص را در کویت به نمایش بگذارم تا مردم کشورم با ابعاد نبرد این دو کشور آشنا شوند. ما هم مثل ایرانی‌ها از رژیم بعثی ضربه خوردیم، و آشنایی با جنگ ایران و عراق می‌تواند برای ما جذاب باشد.

در این نشست العمیری با درخواست کمکهای فرهنگی از کشور ایران تاکید کرد: در کویت جشنواره‌ای برای کودکان برگزار می شود که امیدوارم با همکاری شما این جشنواره بتواند با جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان تعامل و همکاری مناسبی داشته باشد. وی افزود: شما باید کمک کنید تا سینمای ایران و کویت و عراق به هم نزدیک شوند تا یک مجمع سینمایی با فرهنگ‌هایی نزدیک به هم داشته باشم. در این راستا بی‌شک ایران با توجه به سابقه فرهنگی و قدرت سینمای خود می تواند عامل اصلی باشد تا با پیشبرد اهداف فرهنگی مشترک ٰ‌به دستاوردهایی مهم دست یابیم.

در این نشست صمیمانه،‌ سیداحمد میرعلایی نیز ضمن استقبال از مراودات فرهنگی با کشور کویت و سایر کشورهای منطقه، اظهار امیدواری کرد با پیشرفت مذاکرات؛ فرصتی برای تبادل و تعامل فرهنگی بین کشورهای منطقه فراهم گردد تا بدین شکل زمینه های نزدیکی هرچه افزون تر ملتهای مسلمان مهیا شود. در پایان این نشست، نشان ویژه کشور کویت از سوی العمیری به سیداحمد میرعلایی اهداء شد.

پایان پیام/