به گزارش هنرآنلاین، متن کامل فراخوان به شرح زیر است:

پیش و پسی بست صف کبریا پـس شـعـرا آمد و پـیـش انبیا

شعر، آیینه اندیشه‌ها، آرمان‌ها و فریادهای مردمی است که به معجزه هنر ایمان آورده‌اند و درهای قلب و روح خود را به روی الهامات ربانی گشوده‌اند. شعر و اندیشه، بال‌های مرغ معرفت برای پرواز در آسمان قرب است.

به فضل و یاری پروردگار، و به همت و همدلی شاعران معاصر، در آستانه سی‌وچهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و برای رشد و شکوفایی بیشتر شعر و شاعری در ایران اسلامی، هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر برگزار می‌شود. امید است که این جشنوارة، همچون جشنواره‌های پیشین، باران ذوق یاران را شاهد باشد و همچنان مهر و همدلی شاعران معرفت ‌پیشه ایران را نصیب برد.

جشنواره بین‌المللی شعر فجر، می‌کوشد میدانی فراخ و ضیافت‌گاهی امن برای همه کسانی باشد که دست در دست شعر دارند و پا در قلمرو سخن نهاده‌اند.

هرگونه شعر با هر قالب و سبک و گرایش و آفاق معنایی و مضامین گونه‌گون، جایی در این انجمن سالانه دارد؛ از ترانه و سرود تا شعر کودک و نوجوان؛ از کهن‌ترین قالب‌ها تا نوسروده‌های نوآیین.

این دوره همانند سال گذشته، کتاب‌های پژوهشی و نقد در حوزه شعر (منتشر شده از فروردین ۱۳۸۹ تا پایان آذر ۱۳۹۱) را نیز پذیرا است.

همچنین بخش ویژة پیامبر مکرم اسلام(ص)، از ویژگی‌های این دوره است که شاعران می توانند در قالب های شعری جشنواره آثارشان را به دبیرخانه ارسال دارند.

شرایط شرکت:

- ارسال آثار در حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۰ صفحه شعر (از نوسروده‌ها) در هر یک از بخش‌های شعر. - در صورت تمایل به شرکت در بیش از یک بخش، لازم است در هر یک از بخش‌ها، حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۰ صفحه شعر از تازه‌ سروده‌ها ارسال شود. - تکمیل و ارسال فرم شرکت در جشنواره به ضمیمة تصویر شناسنامه یا کارت ملی. مهلت ارسال آثار: پایان وقت اداری روز دوشنبه، ۲۵ دی ماه ۱۳۹۱٫

توضیحات:

این جشنواره کاملاً رقابتی است و تمام سنین، مضامین، قالب‌ها و حوزه‌های شعری (سنتی، نیمایی و سپید، سرود و ترانه، طنز) و بخش ویژه کودک و نوجوان را در بر می‌گیرد.

در پی اهانت به ساحت مقدس پیامبرگرامی اسلام (ص) و بنا به دستور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ، امسال بخش ویژه پیامبر مکرم اسلام(ص)، به جشنواره افزوده شد و شاعران گرامی می توانند آثارشان را در قالب های مختلف شعری به دبیرخانه ارسال دارند.

بدیهی است به مدارک ناقص یا آثار ارسال شده بعد از مهلت مقرر ترتیب اثر داده نخواهد شد و در رقابت شرکت داده نمی‌شوند.

ارزیابی بر اساس آثار ارسالی خواهد بود و از برگزیدگان به نحو شایسته‌ای تقدیر به عمل خواهد آمد.

آثار ارسالی شاعران به صاحبان اثر بازگردانده نمی‌شود.

نشانی ستاد برگزاری: آدرس: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان فجر (جم سابق)، پلاک ۷ طبقه ۴ ، دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی شعر فجر

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جشنواره: www.fajrpoem.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/38