به گزارش هنرآنلاین، دهمین سوگواره تعزیه استان‌های شمالی کشور شامگاه پنجشنبه به میزبانی این شهرستان در حسینیه هدایت آغاز به کار کرد.

رئیس اداره ارشاد آمل در حاشیه افتتاح دهمین سوگواره تعزیه استان‌های شمالی کشور در آمل گفت: دهمین سوگواره تعزیه استان‌های شمالی کشور با حضور گروه‌های برتر از استان‌های تهران، مازندران، گیلان و گلستان از شامگاه امروز پنج‌شنبه کار خود را به میزبانی آمل آغاز کرد.

محمد محمدی با اشاره به اینکه این سوگواره با پیشنهاد اداره کل ارشاد مازندران و موافقت وزیر ارشاد به صورت منطقه‌ای برپا شد، بیان کرد: سوگواره به مدت 6 شب با حضور هفت گروه تا 12 دی ماه ادامه دارد که در آن تمام‌ تعزیه‌ها ساعت 19 و 30 دقیقه اجرا می‌شود.

محمدی با اشاره به اهداف این سوگواره یادآور شد: در بحث ماندگاری تعزیه باید همه بکوشیم، البته آشنایی بیشتر نسل جوان جامعه با زندگانی اهل بیت و بیان اهداف حماسه عاشورا در قالب نمایش و شبیه‌خوانی بیشتر می‌تواند در بین مردم تاثیر داشته باشد، همچنین پیشرفت و ارتقای سطح این هنر دینی مذهبی نیازمند حمایت‌های لازم از سوی مسئولان است.

به گفته رئیس اداره ارشاد آمل، دهمین سوگواره تعزیه استان‌های شمالی کشور همانند 9 دوره گذشته خود به میزبانی آمل در حسینیه هدایت (تکیه آملی) دنبال می‌شود.

نخستین مجلس دهمین سوگواره تعزیه استان‌های شمالی کشور با عنوان تعزیه حضرت امام علی(ع) به سرپرستی احمد ربانی از تنکابن برگزار شد.

در دومین روز این سوگواره نیز از ساعت 19 و 30 دقیقه جمعه تعزیه شاه چراغ به سرپرستی علی باقری کله‌بستی از شهرستان بابلسر اجرا شد.

انتهای پیام/38