به گزارش هنرآنلاین، عذرا کریمی در دیدار امام جمعه بافق با مدیرکل ارشاد استان یزد با اشاره به برگزاری کنگره وحشی بافقی در یزد گفت: حاصل و خروجی این کنگره، راه ‌اندازی خانه مفاخر بافق، زمینه سازی برای بین‌ المللی شدن کنگره بعدی این شاعربلند آوازه، چاپ بیش از 10عنوان کتاب در مورد وحشی بافقی، ساخت مقبره و یادمان وحشی بافقی در یزد و بافق همچنین ساخت فیلم داستانی وحشی بافقی خواهد بود.

وی با تأکید بر استفاده از توانمندی‌ های شهرستان بافق در جریان کار کنگره، به بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حال انجام فرهیختگان بافقی از جمله آثار هنری هنرمندان، نوشته‌های قابل چاپ نویسندگان در قالب کتاب و کتابچه، انیمیشن و نرم افزار وحشی بافقی اشاره کرد.

مدیرکل ارشاد استان یزد نیز در این دیدار بیان کرد: این کنگره به صورت ملی در شهرستان بافق برگزار می ‌شود.

بهرام عبدالحسینی، زمان برگزاری این کنگره را اوایل سال آینده اعلام کرد و گفت: اداره ارشاد شهرستان بافق با همکاری دیگر دستگاه‌ های اجرایی این شهرستان از ماه‌های گذشته فعالیت و جلسات برنامه‌ریزی این کنگره را آغاز کرده است.

عبدالحسینی همچنین از برگزاری شب شعر وحشی بافقی در دیگر شهرستان‌های استان یزد خبر داد.

مدیرکل ارشاد استان یزد ادامه داد: در یزد و شهرستان‌ها جلسات شب شعر با نام وحشی بافقی به منظور آماده سازی فضای استان برای استقبال از این کنگره ملی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/38