به گزارش هنرآنلاین، بهنام سعیدی در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان و معاون امور مجلس و حقوقی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر کمتر شهر و یا روستایی را می‌توان یافت که فاقد اثر تاریخی و یا جاذبه گردشگری باشد.

وی وجود آثار تاریخی و فرهنگی بی‌شمار را از ظرفیت‌های استان کرمان برشمرد و افزود: عدم همخوانی میزان اعتبارات مرمتی و تعداد آثار باستانی مانع از رسیدگی به همه اماکن و بناهای تاریخی استان کرمان شده است.

سعیدی با تاکید بر وسعت 400 هکتاری بافت قدیم شهر کرمان بیان کرد: باید با بازنگری در قوانین، مقررات و ضوابط میراث فرهنگی رونق، توسعه و آبادانی این بخش شهر کرمان به جریان در آید.

فرماندار کرمان با اشاره به ثبت 650 اثر تاریخی استان کرمان در فهرست آثار ملی تصریح کرد: از این تعداد 220 اثر متعلق به شهرستان کرمان است که نشان از تراکم آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری در این شهرستان دارد.

وی باغ شاهزاده ماهان، آستانه شاه نعمت‌الله ولی، کویر لوت و کلوت‌های شهداد، آبشار و ارگ راین و قنوات جوپار را از جمله آثار گردشگرپذیر شهرستان کرمان برشمرد.

فرماندار کرمان اذعان داشت: از سازمان میراث فرهنگی انتظار می‌رود از طریق رسانه ملی، سفارتخانه‌ها و دفاتر کنسولی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و حتی در مسیر پروازهای داخلی و خارجی شرکت‌های هواپیمایی نسبت به معرفی جاذبه‌های استان کرمان اقدام کند.

سعیدی استان کرمان را یکی از امن‌ترین استان‌های گردشگری کشور عنوان و خاطرنشان کرد: برخلاف برخی ذهنیت‌ها و برداشت‌ها این خطه در سال‌های گذشته از رشد امنیتی قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی تقاطع مقابل باغ شاهزاده ماهان را از نقاط حادثه‌خیز کرمان دانست و گفت: از آن جا که این تقاطع در حریم این باغ تاریخی قرار دارد از میراث فرهنگی تقاضا می‌شود با تایید طرح‌های ارسالی مانع از ادامه حوادث احتمالی برای گردشگران شود.

انتهای پیام/