به گزارش هنرآنلاین، درابتدای این مراسم مدیرکل ارشاد استان یزد با اشاره به اینکه هنرمندان هنرنمایش بایددرحوزه متون نمایشی خود را تقویت کنند گفت: درصورتیکه بحث محتوایی هنرنمایش تقویت نشود مخاطب دیگر علاقه ای به هنرتئاترنخواهد داشت.

بهرام عبدالحسینی افزود: در این زمینه شایسته است بیش از هر زمان دیگر اسباب تقویت حوزه هنر تئاتر را شاهد و ناظر باشیم.

به گفته وی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای اعتلاء و توسعه حرفه‌ای تئاترضرورتی انکارناپذیر است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری چند دوره جشنواره های متنوع و متفاوت تئاتردراستان یزد گفت:برگزاری این جشنواره ها سبب شده است تا هنرمندان اصیل و ارزشمندی برای فعالیت در حوزه تئاتر معرفی شوند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی نیز دراین مراسم گفت:به مناسبت حماسه 9دی دفترتئاترخیابانی انجمن نمایش بعد ازپایان نمازجمعه در20استان کشور به طور همزمان تئاتراجرا نمود.

گله دارزاده افزود:این نمایش هادر خصوص حماسه 9دی به صورت خیابانی اجرا شد.

وی درادامه با اشاره به اینکه تلاشهای زیادی برای ارتقا و توسعه هنر تئاتر درحال انجام است،گفت:این وظیفه ما است که با یک تدبیر عالمانه بکوشیم تا بخشی از ضعف‌ها و نارسایی‌های هنری و حمایت از فعالان این بخش را برطرف کنیم.

همچنین معاون سیاسی امنیتی استانداریزد طی سخنانی با بیان اینکه تئاتر یکی از هنرهای ارزشمندمحسوب می شود،بیان کرد: به اعتقاد بسیاری از هنرمندان ریشه‌های هنرتئاتررا می‌توان در آیین‌ها و آداب و رسوم اجتماعی جستجو کرد.

غلامحسین دشتی افزود: هنرمندان این عرصه با تکیه بر دانش علمی مفاهیم و مضامین ملی ودینی را در قالب هنر تئاتراجرا و به مخاطب خود القا کنند.

وی تاکید کرد که تئاتر یکی از تاثیرگذارترین هنرها در بین مخاطبان است.

به اعتقاد این مقام مسئول ،با زبان تئاتر می توان بسیاری از مفاهیم ارزشمند را به خوبی و رسا به مخاطب انتقال داد.

دشتی ادامه داد: باید تلاش کرد، این هنر ارزشمند روز به روز بیش از پیش تقویت و شکوفاتر بشود.

وی از اهالی فرهنگ و بویژه افراد دخیل در تئاتر خواست تا با همبستگی و صداقت بیشتر بر رشد این رشته هنری کمک کنند.

درپایان این مراسم از برگزیدگان بخش صحنه خوانی،موسیقی،متون نمایشی،نمایشنامه خوانان زن و مرد،کارگردان و اجراهای برتربالوح تقدیروجوایزنقدی تجلیل بعمل آمد.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/38