به گزارش هنرآنلاین، بهرام عبدالحسینی در اختتامیه دومین جشنواره ملی نمایشنامه خوانی تجلی بصیرت با اشاره به اینکه هنرمندان هنر نمایش باید متون نمایشی خود را تقویت کنند، اظهار کرد: در صورتی که بحث محتوایی هنر نمایش تقویت نشود، مخاطب دیگر علاقه‌ای به هنر تئاتر نشان نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه شایسته است بیش از هر زمان دیگری اسباب تقویت حوزه هنر تئاتر فراهم شود.

عبدالحسینی عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای اعتلا و توسعه حرفه‌ای تئاتر ضرورتی انکارناپذیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین با اشاره به برگزاری چند دوره جشنواره‌های متنوع و متفاوت تئاتر در استان یزد بیان کرد: برگزاری این جشنواره‌ها سبب شده تا هنرمندان اصیل و ارزشمندی برای فعالیت در حوزه تئاتر معرفی شوند.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی نیز در این مراسم اظهار کرد: به مناسبت حماسه 9 دی دفتر تئاتر خیابانی انجمن نمایش یزد بعد از پایان نمازجمعه در 20 استان کشور به طور همزمان تئاتر اجرا کرد.

ابراهیم گله دارزاده بیان کرد: این نمایش‌ها با موضوع حماسه 9 دی به صورت خیابانی اجرا شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی برای ارتقا و توسعه هنر تئاتر در حال انجام است،گفت: این وظیفه ما است که با یک تدبیر عالمانه بکوشیم تا بخشی از ضعف‌ها و نارسایی‌های هنری و حمایت از فعالان این بخش را برطرف کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد نیز طی سخنانی با بیان اینکه تئاتر یکی از هنرهای ارزشمند محسوب می‌شود، اظهار کرد : به اعتقاد بسیاری از هنرمندان ریشه‌های هنر تئاتر را می‌توان در آیین‌ها و آداب و رسوم اجتماعی جستجو کرد.

غلامحسین دشتی افزود: هنرمندان این عرصه با تکیه بر دانش علمی مفاهیم و مضامین ملی و دینی را در قالب هنر تئاتر اجرا و به مخاطب خود القا کنند.

وی تاکید کرد: تئاتر یکی از تاثیرگذارترین هنرها در بین مخاطبان است و با زبان تئاتر می‌توان بسیاری از مفاهیم ارزشمند را به خوبی و رسا به مخاطب انتقال داد.

دشتی ادامه داد: باید تلاش کرد، این هنر ارزشمند روز به روز بیش از پیش تقویت و شکوفا شود.

وی همچنین خواستار انسجام فعالان این رشته هنری و توجه ویژه برنامه ریزان فرهنگی به این موضوع شد.

در این مراسم از برگزیدگان بخش صحنه خوانی، موسیقی، متون نمایشی، نمایشنامه خوانان زن و مرد،کارگردان و اجراهای برتر با لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل به عمل آمد.

در این جشنواره هشت نمایش به اجرا درآمد که از آن جمله می‌توان به «اسماعیل اسماعیل» به نویسندگی جمشید خانیان و کارگردانی امیرصاحب جلال، «من قاضی القضاتم مرگ مهر کردم به مهر» به نویسندگی نصرالله قادری و کارگردانی احمد ندافی، «خواب در تالار آیینه» به نویسندگی و کارگردانی سعید شهریار، «مرگ ناصر» به نویسندگی جمشید خانیان و کارگردانی آزاده کمال بروجردی، «مخالف خوان» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا قلی پور، «حدیث آصف زهر خورده» به نویسندگی نصرالله قادری و کارگردانی شقایق حدادی، «شکوفه‌های زمستانی» به نویسندگی زهرا غلامی و کارگردانی ایمان شیعه و «سرگذشت خانه ما» به نویسندگی علیرضا عمادی و کارگردانی ارشیا اقبالی اشاره کرد.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/