به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، برنامه نمایش های روی صحنه هفته جاری در استان‌ها به این صورت است:

"شعله‌های دور دست" در قم

نمایش "شعله‌های دور دست" به همت اداره کل ارشاد استان قم به مدت 10 شب در مجتمع فرهنگی نور به روی صحنه می‌رود.

نمایش "شعله‌های دور دست" با مضمونی دینی به کارگردانی علی فرحناک از پنجم تا چهاردهم دی ماه در مجتمع فرهنگی نور به روی صحنه می‌رود.

در این نمایش هنرمندانی چون سید محمد حسینی، مهدی رکنی، مریم‌السادات صدرپور، مرتضی ایجابی و زهرا فشکی ایفای نقش می‌کنند.

مرتضی جلالی، محمدجواد کرمانی، فرسیما فرحناک، عبدالرضا ملک و سید صدرا میره‌ای از دیگر هنرمندانی هستند که در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

نویسنده این نمایش سید محمد حسینی، طراح صحنه و لباس مهدی نیک روش، مدیر تولید و اجرا فاضل حائری یزدی، طراح نور حسین رستگار، منشی صحنه سارا چوب‌کن و مدیر صحنه محمدجواد کرمانی است.

نمایش "شعله‌های دور دست" به روایت کسانی می‌پردازد که در زمان قیام عاشورا از یاری امام حسین(ع) باز مانده‌اند و بعد از مدتی دچار مشکلاتی می‌شوند که در این راستا تصمیم می‌گیرند خود را به قیام توابین برسانند و خطای خود را به این شیوه جبران کنند.

این نمایش در مدت زمان یاد شده هر روز عصر ساعت 18 و 30 دقیقه در مجتمع فرهنگی نور به روی صحنه می‌رود.

نمایش عاشورایی "عطش" در بهبهان

در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی نمایش عاشورایی "عطش" به نویسندگی عبدالمحمد نعناکار و کارگردانی حسین قنوات امانی در مجتمع فرهنگی و هنری آفاق شهرستان بهبهان به روی صحنه رفت.

در این نمایش که از تاریخ 2 دی ماه به مدت شب 10 پذیرای علاقه مندان و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت است، وقایع عاشورا را از زبان حرمله که توسط مختار دستگیر شده روایت می کند.

در این نمایش صحنه هایی از قبیل شهادت حضرت عباس (ع)، شهادت علی اصغر (ع) و امام حسین (ع) و همچنین شهادت حضرت رقیه (س) نمایش داده می شود.

بر اساس این گزارش، در این اثر عاشورایی آقایان حسین قنوات امانی، شبنم زارعیپور، سید بهاء الدین سید، جواد محسنیان،عباس برگ،علیرضا دلائلی، حسن بنائی، میثم خندانی، امین نیک آئین،امیر حسین ویسی،امیر بهزادی و محمد رحمانی به ایفای نقش میپردازند و از عوامل اجرایی آن میتوان به زهره محمدی، زهرا محاسنی محمد موثق پور و فرشاد سید اشاره کرد.

ساعت اجرای این نمایش که محصول گروه تئاتر مهر است، 7 شب اعلام شده است.

"فرات تشنه" در رامهرمز

به مناسبت اربعین حسینی گروه نمایش "نوشین" وابسته به اداره ارشاد رامهرمز نمایش مذهبی "فرات تشنه" را به روی صحنه می برد.

در سوگ سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) و با نگاهی نو به واقعه کربلا نمایش فرات تشنه به اجرا درمی‌آید.

این نمایش با همکاری هیئت مذهبی حسینیه امام، حضرت رقیه، علمدار کربلای طالقانی و حسینیه ثارالله این شهرستان اجرا می‌شود.

این نمایش از 12 دی ماه به مدت پنج شب در محل حسینیه ثارالله برای عموم به روی صحنه می‌رود.

بازیگران و سایر عوامل اجرایی این نمایش را شامل حبیب کروئی، مجتبی سامانی، امیر مشتاقی، علی نوری ممبینی، رضا یوسفی، رضا خسروی، سهیلا بیگدلی، نرگس نوری ممبینی، عصمت آمونیان، شهلا نوروزی، شادی ممبینی، علی کلاه کج، داریوش بیدار و با مداحی علی حاجی پور و مجید ممبینی هستند.

نمایش "هاجر" (س) در همدان

اجرای عمومی نمایش هاجر (س) از 5 دی ماه در آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان آغاز شده است و تا 15 دی ماه جاری ادامه دارد.

این نمایش به کارگردانی بهرام دوست قرین و نویسندگی عباس دوست قرین هر روز در ساعت 16 به صورت رایگان برای عموم به روی صحنه می رود.

نمایش هاجر(س) که در سومین جشنواره تئاتر صاحبدلان(حقیقت) پذیرفته شده است به ابعاد زندگی اسطوره ایثار حضرت هاجر(س) می پردازد.

در این نمایش 15 بازیگر به ایفای نقش می پردازند که صالحه اسدی نقش هاجر(س) را به عهده دارد. علیرضا ستاری (آهنگساز)، نعیم عطایی(دستیار کارگردان) و حمیدرضا کاظمی طراح حرکات نمایش هاجر(س) هستند.

انتهای پیام/38