به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین ماهنامه گیتانما نسخهٔ فارسی مجله شناخته شدهٔ نشنال جئوگرافیک است که تا کنون دو شماره از آن به چاپ رسیده است.

ماهنامه گیتانما با کسب مجوز از وزارت ارشاد در مرحله نخست و همچنین کسب اجازه از ماهنامه نشنال جئوگرافیک در واشنگتن آغاز به کار کرده است.

با نگاه به این ماهنامه می‌توان دریافت که بومی سازی این ماهنامه نیز مد نظر گردانندگان است به طوریکه درهر شماره مطالبی در رابطه با ایران به چاپ می‌رسد.

تری آدامسون، معاون اجرایی بنیاد نشنال جئوگرافیک ضمن خرسندی از این اتفاق گفته: این باعث افتخار ماست که به خوانندگان ایرانی مجله‌ای پیشنهاد می‌کنیم که به زبان خودشان با آن‌ها سخن می‌گوید. نسخه فارسی به ایرانیان مجله‌ای با تصاویر، محتوا و ویژگی‌هایی هم راستای اهداف اموزشی و علمی ما ارائه می‌کند. امیدواریم با انتشار آن در هر ماه به شمار مخاطبان ما افزوده شود و نیز شاهد تکرار موفقیتی باشیم که در انتشار مجله یه دیگر زبان‌ها داشتیم.

مجله نشنال جئوگرافیک طی قریب به ۱۲۵ سال، در حال حاضر هر ماه شصت میلیون خواننده در سرتاسر جهان دارد و علاوه بر نسخه انگلیسی به ۳۷ زبان از جمله ژاپنی، اسپانیایی، یونانی، عبری، نروژی، سوئدی، آلمانی، دانمارکی، چینی، لهستانی و... منتشر می‌شود.

نشنال جئوگرافیک (جغرافیای ملی ) نشریه رسمی انجمن جغرافیای ملی است که از سال ۱۸۸۸ میلادی و دقیقا ۹ ماه پس از آغاز فعالیت انجمن جغرافیای ملی، شروع به انتشار کرد و امروزه یکی از مشهورترین و پراعتبارترین مجلات مرتبط با علوم طبیعی در جهان است.

مجله جغرافیای ملی شامل مطالب مرتبط با علوم جغرافیا، باستان‌شناسی، تاریخ و فرهنگ در نقاط مختلف جهان است.

مجله جغرافیای ملی هم‌اکنون به ۳۱ زبان در کشورهای سرتاسر دنیا منتشر می‌شود. علامت شناسایی مجله جغرافیای ملی، حاشیه زرد رنگی به دور روی جلد مجله است که آن را از دیگر مجلات متمایز می‌کند.

سردبیر کنونی آن کریس جانز (Chris Johns) عکاس معروف بین‌المللی است. جان کیو گیرفین (John Q. Griffin) معاون اجرایی انجمن و مسئول مجلات انگلیسی زبان نشنال جئوگرافیک بوده و تری آدامسون (Terry Adamson) معاون اجرایی، مسئول ویرایش و انتشار مجلات بین‌المللی به سایر زبان‌هاست.

این نشریه معتبر بین‌المللی به دلیل عکس‌های متمایزش همیشه مورد توجه عکاسان در سراسر دنیا بوده است.

مجله گیتانما را می‌توانید هر ماه از فروشگاه محصولات فرهنگی و آموزشی سایت عکاسی و یا کتابفروشی‌ها و دکه‌های مطبوعاتی معتبر به قیمت ۱۵هزار تومان خریداری کنید.

انتهای پیام/31