اصغر امیرنیا، سرپرست تجسمی‌معاونت هنری در گفت و گو با خبرنگار تجسمی‌ فجر درباره افتتاح دومین یادواره تجلی بصیرت در موزه هنرهای معاصر گفت: دومین یادواره هنری بصیرت کار خودش را در موزه هنرهای معاصر آغاز کرده است. امسال برگزیده‌ای از عکس‌های یادواره سال گذشته را در موزه هنرهای معاصر به نمایش گذاشتیم. همچنین در رشته‌های کاریکاتور، گرافیک، پوستر، تصویرسازی و نقاشی هم آثار برگزیده به نمایش درآمده‌اند.

سرپرست حوزه تجسمی‌معاونت هنری همچنین گفت: در زمینه تجسمی‌در قسمت‌های مختلف نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشتیم. نسبت به سال گذشته آثار بسیاری به دستمان رسیده است. به طور کلی در حدود 2000 اثر در حوزه‌های مختلف به دبیرخانه رسیده است که با کارشناسی هیئت داوران تعدادی به نمایش گذاشته شده است که در این میان 162 اثر انتخاب شده که در موزه هنرهای معاصر به نمایش درآمده است.

وی با تاکید بر اینکه در رشته‌های کاریکاتور و پوستر آثار قوی‌تری خلق شده است تصریح کرد: آثار در زمینه کاریکاتور و پوستر بسیار قوی بود. تمام تلاشمان این بود با توجه به اینکه آثار قرار است در موزه هنرهای معاصر به نمایش گذاشته شود و در این مکان گنجینه‌ای از بهترین آثار تجسمی‌نگهداری می‌شود ارزنده‌ترین و با کیفیت ترین آثار انتخاب شود که خدا را شکر این هدف محقق شد.

امیرنیا در بخش دیگری از سخنان خود درباره بخش ورک شاپ یادواره بصیرت اظهار کرد: در بخش ورک شاپ 150 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد30 نفر از هنرمندان نقاش که در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا با راهنمایی اساتید آثار خوبی را با موضوع بصیرت خلق کردند.

او با بیان اینکه در دومین یادواره تجلی بصیرت هنرمندان سه حوزه به طور جدی حضور پیدا کرده اند گفت: دومین یادواره تجلی بصیرت در سه حوزه برگزار می‌شود. علاوه بر تجسمی‌در بخش نمایش، هنرمندان کارهایشان را در 20 استان به روی صحنه می‌برند. همچنین در حوزه موسیقی هم قرار شده تا قطعه ای رابه این مناسبت تولید و اجرا کنند در این زمینه اجرای ارکست سمفونیک خواهیم داشت و در پایان نمایشگاه تجسمی‌که 2 بهمن ماه به پایان می‌رسد ارکست سمفونیک با موضوع بصیرت اجرا می‌شود.

نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی‌دومین یادواره هنری تجلی بصیرت در رشته‌های کاریکاتور، نقاشی، عکاسی، تصویرسازی، گرافیک و پوستر تا دوم بهمن ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست.

در این نمایشگاه 164 اثر به نمایش گذاشته شده است که شامل 36 اثر در رشته نقاشی،72 اثر در رشته کاریکاتور،30 اثر تصویرسازی و 26 اثر در بخش پوستر است. همچنین چندین اثر با موضوع بصیرت به صورت امانت سپاری از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، موزه هنرهای دینی امام علی(ع) و موزه شهدا نیز در این نمایشگاه روی دیوار رفته است.

دومین یادواره هنری تجلی بصیرت در رشته‌های هنرهای نمایشی، موسیقی و هنرهای تجسمی‌برگزار می‌شود.

انتهای پیام/31/34