محسن توکلی کارگردان فیلم سینمایی " روز عزیز" در گفت وگو با هنرآنلاین در باره ساخت و مضمون فیلم گفت : فیلم تم اجتماعی - خانوادگی دارد و داستان فیلم به تلاش مادری برای جمع کردن دوباره فرزندانش می پردازد . فرزندان خانواده به دلیل مشکلات و اختلافاتی که با یکدیگر دارند مدتها از یکدیگر بی خبر هستند و مادر تلاش می کند طبق رسم دیرینی که در خانواده وجود داشت دوباره در روز اربعین اعضای خانواده را برای تهیه غذای نذری دور هم جمع کند .

فیلم "روز عزیز " محصول شبکه اول سینما است و قرار است در روز اربعین از این شبکه پخش شود .

داستان این تله فیلم درباره 'ملوک' پیرزنی است‌ که بیماری صعب العلاج دارد و پزشکان او را جواب کرده‌اند اما این پیره زن آرزو دارد قبل از مرگش دوباره اعضای خانواده را گرد هم جمع کند و در این راه نوه اش به او کمک می کند .

مینا جعفرزاده، الیزابت امینی، آزاده ریاضی، عصمت رضاپور، نازنین دلرابد، افشین نخعی، محمد علایی، فرهاد بشارتی، مانی‌ حیدری، ‌فرهاد متقی، محمد سراج، جواد زیتون از جمله بازیگران این فیلم تلویزیونی هستند.

این فیلم تلویزیونی به تهیه‌کنندگی سیدمحمد رضا قربان‌زاده و کارگردانی و تدوین محسن توکلی تولید ‌شده و از عوامل پشت دوربین آن می‌توان به محمدرضا نجفی مدیر تولید، حسن سلطانی،مدیر تصویر برداری، حسن روح‌پروری طراح صحنه و لباس، شهرام خلج طراح گریم و محمدرضا حسینی مدیر صدابرداری اشاره کرد.

ساخت موسیقی این تله فیلم که در گروه فیلم های تلویزیونی شبکه یک سیما تولید می شود، پیمان ملکی بر عهده داشته است.

پایان پیام/