مسعود طالاری با بیان این مطلب به خبرنگار مدو لباس هنرآنلاین گفت: آنچه مسلم است اگر بحث فروش در هر نمایشگاهی باشد، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد ولی در صورتیکه از تجربه های قبل استفاده شده و نقاط قوت و ضعف نمایشگاههای قبلی بررسی شوند.

وی با اشاره به حمایتهای بخش خصوصی از این جریان تاکید کرد: اما در این میان یک موضوع باید مطرح شود و آن بحث حمایت است. حمایت از طراحان لباس آن هم نه حمایت های دولتی بلکه حمایتهای خصوصی و جاهایی که بتوانند اسپانسر این قضیه شوند. نهادهایی همچون وزارت ارشاد باید حمایتهای معنوی از این امر داشته باشند.

طالاری افزود: در این میان تولیدکنندگان می توانند نقش مهمی ایفا کنند که طرح ها را خریداری و به تولید انبوه برسانند. وزارت ارشاد دراین میان خط رابط بین طراحان و تولیدکنندگان است.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه باید ساز و کارهایی در نظر گرفت که طراح متوجه شود که چقدر طرح هایش مورد استقبال و کارآمد است، اظهار کرد: این امر سازو کاری می خواهد که براساس آن طرح های لباس بتوانند با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند. اتاق فکری باید در نظر گرفته شود که در این خصوص راهکار ارائه دهند. در واقع تولیدکنندگان و طراحان باید به نوعی ارتباط مستقیم با هم رسیده و با هم تعامل داشته باشند که یک خروجی خوب داشته باشند. برگزارکنندگان باید این موضوع را پیگیری کنند. برای مثال جلسات پرسش و پاسخی باید وجود داشته باشد که بتواند تعامل بین تولیدکننده و طراح به خوبی برقرار شود.

این محقق با اشاره فعالیتهای طراحان لباس تصریح کرد: طراح لباس باید از اطلاعات کاربردی پارچه شناسی و الیاف برای خود جمع آوری کند و بر اساس نیاز خود از پارچه ها استفاده کند. مثلا باید بداند لباسی که طراحی می شود برای مهمانی است یا محل کار. طراح باید بداند از چه الیافی برای بهار و تابستان و چه الیافی برای پاییز و زمستان مناسب است. آنچه مسلم است بحث فصل خیلی مهم است.یک طراح باید از الیافی استفاده کند که شناخت خوبی از آنها داشته باشد. طراح باید در نظر بگیرد که برای چه قشری لباس طراحی می‌کند. قشر پر درآمد یا کم درآمد.با دانستن اینگونه مسائل یک طراح باید لباسی را طراحی کند که با موقعیت مخاطب سازگار باشد.

مسعود طالاری در پایان با مثبت ارزیابی کردن جشنواره های مدو لباس خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که می تواند دربرگزاری جشنواره مد و لباس بسیار موثر باشد، اطلاع رسانی خوب است. پوستر نمایشگاه باید خیلی زود طراحی و منتشر شود.همچنین مکان برگزاری نیز باید مشخص شود تا مخاطبان بتوانند برای حضور در آن برنامه ریزی کنند.